szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A piacvezető energiaital-gyártó jó hírnevének megsértése miatt kért jogorvoslatot, a bíróság pedig a Hell Energy-nek adott igazat, azaz helytállóan kommunikált a cég energiaitalának összetételéről.

A Hell Energy Magyarország Kft. egy, a Bors című napilapban megjelent cikk miatt fordult a bírósághoz, ugyanis a benne szereplő koffeinérzékeny szekszárdi tanárnő valótlanságot állított a cég szeptemberben bevezetett új termékének kommunikációjával kapcsolatban és ezzel megsértette a cég jó hírnevét. A Hell Energy New Generationnel kapcsolatos hivatalos kommunikációjában mindig is úgy hangzott el, hogy a termék hozzáadott koffeint nem tartalmaz, és az élénkítő hatást két új összetevő, a mate tea és a teobromin biztosítja.

A bíróság április 16-i ítéletében megállapította, hogy az alperes megsértette a Hell Energy jó hírnevét, a cikkben a Hell New Generation energiaitalról megfogalmazott kijelentésével. A bíróság – amellett, hogy eltiltotta a további jogsértő magatartástó – arra is kötelezte a pedagógust, hogy ugyanabban az újságban saját költségére az ítélet jóhírnév sérelmével kapcsolatos rendelkezését idén június 12-ig közzétegye. Az ítélet ellen a rendelkezésre álló 15 nap alatt fellebbezés nem érkezett, így az jogerőre emelkedett.

MTI / Marjai János

A Bors napilap „Rosszullétet okoz a Hell?” című novemberi cikkének megjelenése után a Hell Energy keresetet nyújtott be még tavaly decemberben a Szekszárdi Törvényszéken személyhez fűződő jogok megsértése miatt. Az újságban a tanárnő arról panaszkodott, hogy Hell nemrég piacra vezetett termékétől, a Hell New Generationtől lett rosszul, ugyanis ő koffeinérzékeny, és abban a hiszemben fogyasztotta az energiaitalt, hogy abban nincs koffein. Állítása szerint a piacvezető magyar gyártó megtévesztette a fogyasztókat, mivel óriásplakátokon úgy hirdeti a terméket, hogy az ital koffeinmentes.

A Hell Energy Magyarország Kft.-t 2004. szeptemberében jegyezték be, igaz, akkor még Neo-Oriental Kft. néven, a vállalat 2005 októberétől Candy Globe Magyarország Kft. néven futott 2009. május végéig, majd ezután vette fel mostani nevét – derül ki az Opten cégadataiból. A társaság végig magyar magánszemélyek tulajdonában volt, 2005 őszén került a jelenleg is tuljadonos miskolci Barabás család kezébe. A vállalat masszívan nyereséges, az utolsó három év adatai szerint 2,74 és 3,44 milliárd forint közötti forgalmak mellett 33 és 46 millió forint közötti adózott eredményt ért el (a 2011-es év eredményei egyelőre nem olvashatók az Opten adattárában). A jelenleg 57 alkalmazottat foglalkoztató társaság a vizsgált években nem fizetett osztalékot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!