Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A piacvezető energiaital-gyártó jó hírnevének megsértése miatt kért jogorvoslatot, a bíróság pedig a Hell Energy-nek adott igazat, azaz helytállóan kommunikált a cég energiaitalának összetételéről.
A Hell Energy Magyarország Kft. egy, a Bors című napilapban megjelent cikk miatt fordult a bírósághoz, ugyanis a benne szereplő koffeinérzékeny szekszárdi tanárnő valótlanságot állított a cég szeptemberben bevezetett új termékének kommunikációjával kapcsolatban és ezzel megsértette a cég jó hírnevét. A Hell Energy New Generationnel kapcsolatos hivatalos kommunikációjában mindig is úgy hangzott el, hogy a termék hozzáadott koffeint nem tartalmaz, és az élénkítő hatást két új összetevő, a mate tea és a teobromin biztosítja.
A bíróság április 16-i ítéletében megállapította, hogy az alperes megsértette a Hell Energy jó hírnevét, a cikkben a Hell New Generation energiaitalról megfogalmazott kijelentésével. A bíróság – amellett, hogy eltiltotta a további jogsértő magatartástó – arra is kötelezte a pedagógust, hogy ugyanabban az újságban saját költségére az ítélet jóhírnév sérelmével kapcsolatos rendelkezését idén június 12-ig közzétegye. Az ítélet ellen a rendelkezésre álló 15 nap alatt fellebbezés nem érkezett, így az jogerőre emelkedett.
A Bors napilap „Rosszullétet okoz a Hell?” című novemberi cikkének megjelenése után a Hell Energy keresetet nyújtott be még tavaly decemberben a Szekszárdi Törvényszéken személyhez fűződő jogok megsértése miatt. Az újságban a tanárnő arról panaszkodott, hogy Hell nemrég piacra vezetett termékétől, a Hell New Generationtől lett rosszul, ugyanis ő koffeinérzékeny, és abban a hiszemben fogyasztotta az energiaitalt, hogy abban nincs koffein. Állítása szerint a piacvezető magyar gyártó megtévesztette a fogyasztókat, mivel óriásplakátokon úgy hirdeti a terméket, hogy az ital koffeinmentes.
A Hell Energy Magyarország Kft.-t 2004. szeptemberében jegyezték be, igaz, akkor még Neo-Oriental Kft. néven, a vállalat 2005 októberétől Candy Globe Magyarország Kft. néven futott 2009. május végéig, majd ezután vette fel mostani nevét – derül ki az Opten cégadataiból. A társaság végig magyar magánszemélyek tulajdonában volt, 2005 őszén került a jelenleg is tuljadonos miskolci Barabás család kezébe. A vállalat masszívan nyereséges, az utolsó három év adatai szerint 2,74 és 3,44 milliárd forint közötti forgalmak mellett 33 és 46 millió forint közötti adózott eredményt ért el (a 2011-es év eredményei egyelőre nem olvashatók az Opten adattárában). A jelenleg 57 alkalmazottat foglalkoztató társaság a vizsgált években nem fizetett osztalékot.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.