Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nem valami kispályás vállalkozó biodízeles adócsalási ügyére vetette rá magát az adóhatóság, amikor két hete maffiaszerű csalássorozat gyanújával kiszálltak a mátészalkai Inter-Tram Kft. telephelyére - írja az Index.
Mint arról beszámoltunk: a NAV november 29-én jelentette be, hogy mintegy 800 millió forint kárt okozó körbeszámlázásos áfacsalást lepleztek le. Az Index információi szerint a mátészalkai Inter-Tram Kft. volt a fő célpontja a rajtaütésének, mely Góczi István, az Emfesz egykori ügyvezetőjének érdekeltsége, aki pár éve egyetlen dollárért eladta a 200 milliárdos gázcéget, és közben egy óriási offshore céghálózaton keresztül folyatott át 20-30 milliárd forintot.
Nem sokkal a nagy áfacsalási botrány kirobbanása után rendőrök, adónyomozók és vámosok az Inter-Tram irodái mellett további húsz helyszínen tartottak házkutatást a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei és budapesti cég székhelyein, valamint a cégvezetők lakásain. Az Inter-Tram Kft. ügyvezető igazgatója, Kelemen Lajos azóta három cégvezetővel együtt előzetes letartóztatásban várja a rendőrségi vizsgálat eredményét - írja a lap.
A cég központjában az Index kérdésére azt mondták, nem nyilatkoznak az ügyről, meg kell várni Kelemen Lajost, de ő „pillanatnyilag nem elérhető″.
A NAV novemberi tájékoztatása szerint az ügyben roppant kiterjedt cégháló tevékenykedett annak érdekében, hogy a Szlovákiában nagy mennyiségben beszerzett repceolajat Magyarországon hazai eredetű biodízelként forgalmazzák. A 800 milliós áfacsalás gyanúja miatt a hatóságok 600 millió forint értékben foglaltak le az érintetteknél autókat, értéktárgyakat.
Góczi István ügyvezetése idején az Emfeszt is szövevényes offshore háló vette körül. A NAV visszamenőleges vizsgálatában szereplő Brit Virgin-szigeteki cég például tucatnyi, a világ különböző részeire bejelentett, ismeretlen hátterű céggel állt követlen kapcsolatban. A hálózat legnagyobb haszonélvezője azonban egy Ruland nevű, szintén Brit Virgin-szigeteki cég volt, amely több mint 6 milliárdnyi emfeszes pénzt nyelt el. Egy hasonló nevű, de Cipruson bejegyzett Ruland Ltd. a 90-es évek elején két éven keresztül résztulajdonos volt a Mátészalkán működő biodízelgyártó Inter-Tramban is - írja a lap.
Góczit 2009 novemberében két napra őrizetbe is vették különösen jelentős értékre elkövetett sikkasztás gyanúja miatt, de aztán a Nemzeti Nyomozó Iroda 2011 júniusában megszüntette a nyomozást az 1 dolláros eladással kapcsolatban. Hiába volt 30 milliárd a számláján, a rendőrség – akceptálva a szakértő véleményét – megállapította, hogy az Emfesz piaci értéke akkoriban mínuszban volt, ha pedig értéktelen, akkor hiába tulajdonították el, sikkasztás vagy más vagyon elleni bűncselekmény elkövetése nem állapítható meg.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.