szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy kutatás szerint nem véletlenül vannak emberek, illetve állatok a cukros gabonapelyhek dobozán: a személyek és állatok szemkontaktust keresnek a termék célvásárlójával. A felnőttek például megbízhatóbbnak tartják azt a terméket, melyen az azon szereplő illető egyenesen rájuk néz.

A Cornell University egyik friss kutatása szerint nem véletlenül vannak emberek, illetve állatok a cukros gabonapelyhek dobozán: a személyek és állatok szemkontaktust keresnek a termék célvásárlójával – írja a Quartz. A kutatás először New York és Connecticut államokban vizsgálta meg a gabonapelyhek elhelyezését a boltokban, és azt találták, hogy a gyermekeknek szóló termékek a polcok alsó részein találhatóak, míg a felnőtteké magasabban helyezkednek el. Ám a kutatás közben arra is rájöttek, hogy a gyermekeknek szóló gabonapelyheken szereplő figurák (emberek, állatok) 10 százalékos szögben néznek lefelé, míg a felnőtteknek szóló termékeknél a tekintetek majdnem egyenesek.

Az előzetes teszteken, melyeket a kutatók elvégeztek, az jött ki, hogy az egyenesen néző tekinteteket a felnőttek megbízhatóbbnak tartották (a gyermekekre vonatkozólag ugyanakkor a kutatók nem végeztek el hasonló kutatást), ez a hatás pedig minden bizonnyal a termékre magára is átszűrődik. A szakértők azt tanácsolják, hogy az egészségesebb termékeket árusító cégek tanulhatnak ebből a taktiktából, ám a szülőknek nem igazán jó ötlet gyerekeikkel közösen elmenniük gabonapelyhet vásárolni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!