Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egy kutatás szerint nem véletlenül vannak emberek, illetve állatok a cukros gabonapelyhek dobozán: a személyek és állatok szemkontaktust keresnek a termék célvásárlójával. A felnőttek például megbízhatóbbnak tartják azt a terméket, melyen az azon szereplő illető egyenesen rájuk néz.
A Cornell University egyik friss kutatása szerint nem véletlenül vannak emberek, illetve állatok a cukros gabonapelyhek dobozán: a személyek és állatok szemkontaktust keresnek a termék célvásárlójával – írja a Quartz. A kutatás először New York és Connecticut államokban vizsgálta meg a gabonapelyhek elhelyezését a boltokban, és azt találták, hogy a gyermekeknek szóló termékek a polcok alsó részein találhatóak, míg a felnőtteké magasabban helyezkednek el. Ám a kutatás közben arra is rájöttek, hogy a gyermekeknek szóló gabonapelyheken szereplő figurák (emberek, állatok) 10 százalékos szögben néznek lefelé, míg a felnőtteknek szóló termékeknél a tekintetek majdnem egyenesek.
Az előzetes teszteken, melyeket a kutatók elvégeztek, az jött ki, hogy az egyenesen néző tekinteteket a felnőttek megbízhatóbbnak tartották (a gyermekekre vonatkozólag ugyanakkor a kutatók nem végeztek el hasonló kutatást), ez a hatás pedig minden bizonnyal a termékre magára is átszűrődik. A szakértők azt tanácsolják, hogy az egészségesebb termékeket árusító cégek tanulhatnak ebből a taktiktából, ám a szülőknek nem igazán jó ötlet gyerekeikkel közösen elmenniük gabonapelyhet vásárolni.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.