Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Megjelent a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság átengedéséről szóló új nyilvános koncessziós pályázati kiírás, a pályázatokat június 10-én éjfélig lehet benyújtani - közölte az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. csütörtökön.
Ez az ötödik pályázat, amelyet a trafikok működtetésére írtak ki.
A negyedik koncessziós pályázat eredményét március 14-én hirdette ki az ND Zrt., a nyertesek április 11-éig köthették meg a szerződést. Légrádi Petra, az ND Nonprofit Zrt. marketing és kommunikációs vezetője akkor azt mondta, 127 nyertes volt, és 18 település esetében nem született szerződés a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. és a vállalkozások között nemzeti dohánybolt működtetéséről.
Ennek oka általában az volt, hogy a szükséges engedélyeket a pályázók nem tudták időben beszerezni.
A fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvény szerint 2013 júliusától csak az állami pályázaton koncessziót, vagyis működési jogot nyerő vállalkozások árulhatnak dohányterméket Magyarországon meghatározott feltételek mellett. Az ND Zrt. e jogok kiadása és a megszűnő dohányboltok pótlása érdekében folyamatosan írja ki a pályázatokat. A koncesszió húsz évre szól.
Jelenleg mintegy 5800 koncessziós joggal rendelkező trafik működik az országban, és további 500 helyen ideiglenesen árulnak dohánytermékeket addig, amíg nem találnak gazdára ezek a koncessziók is.
Az ND Zrt . közleménye szerint a pályázatokat külön-külön, kizárólag postai úton, az ND Nonprofit Zrt. postafiók-címén lehet benyújtani. A pályázat benyújtásának díja darabonként bruttó 31 750 forint, amelyet legkésőbb a pályázat benyújtásával egyidejűleg kell átutalni.
A pályázati kiírás teljes terjedelmében elérhető és letölthető a nemzetidohany.hu honlapról, illetve ingyenesen beszerezhető az ND Nonprofit Zrt. által működtetett ügyfélszolgálati irodában.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.