Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Saját próbapályán tesztelhetik majd a Dunakeszin összeszerelt villamosokat. Az egyvágányú vonal 1,7 kilométeres lesz, egy iparvágány fölé építenek felsővezetéket – írja az Indoház.hu.
Az iparvágány már most is létezik, a dunakeszi vasútállomást köti össze a járműjavítóval. Már csak a felsővezeték hiányzik. A tervek szerint olyan rendszert építenek ki, amely a villamosok egyenáramú feszültsége mellett a 25kV váltakozó áramot is biztosítani tudja.
A fejlesztés nem jár túl nagy pluszköltséggel, cserébe viszont a villamosmozdonyok és motorvonatok önerőből juthatnak be a Bombardierhez Dunakeszin – mondta a közlekedési portálnak Orbán Péter, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezető igazgatója.
A villamosoknál típusonként legalább egy példánynak tízezer kilométert kell futnia utasok nélkül, mielőtt az engedélyeztetési eljárást folytatni lehetne. A dunakeszi iparvágány villamosításával és a próbapálya üzemen belüli rövid folytatásával a nem végleges tervek szerint egy nagyjából két kilométeres villamosvágányt hoznának létre.
A próbapályára azért van szükség, mert a dunakeszi üzemben tesztelik majd az első budapesti CAF villamosokat, később pedig a gyártásba is bekapcsolódna a gyár. És nemcsak Budapestre gyúrnak, az üzemben az európai piacra való betörés, az itthoni vasúti járműgyártás felélesztése a cél – tették hozzá a cikkben.
A BKK 37 villamos szállításáról szóló tenderét 2013 nyarán nyerte meg a CAF. A spanyol cég vállalta, hogy a villamosok egy részét Magyarországon szerelik majd össze, és itt is tesztelik őket. A magyar kormány és a CAF egy hete állapodott meg arról, hogy a gyártást és a tesztelést Dunakeszin, a Bombardier és a MÁV közös telephelyén végzik.
Dunakeszin most négyszázan dolgoznak a járműjavítóban, a fénykorban pedig kétezernél is több embert foglalkoztatott a gyár.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A napokban az orosz közlekedési miniszter is így járt, majd néhány órával később holtan találták meg az autójában.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?