Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Olyan nagysebességű vasútvonal kialakítását tervezi Oroszország, amellyel Moszkvából két nap alatt elérhető lenne Peking. Jelenleg hét nap alatt lehet átérni az orosz fővárosból a kínaiba.
Gyorsvasúttal kötné össze Oroszország Moszkvát Pekinggel – írja a Business Insider. Jelenleg 7 napba telik eljutni az orosz fővárosból a kínaiba, ráadásul nem is ugyanazon a vonaton kell megtenni az utat, hanem át kell szállni.
A hírek szerint a Kreml a kínai állami CRH társaságot bízta meg azzal, hogy vigye végig a projektet. Korábban arról lehetett hallani, hogy a francia Alstom építené meg a Moszkva és Kazany közötti vasúti szakaszt, ám mivel az ukrán válság miatt hűvős az európai-orosz viszony, a CRH lett a teljes vonal kivitelezéséért felelős cég.
A több mint 7 ezer kilométeres útvonal – ez háromszor lenne hosszabb a jelenlegi leghosszabb, szintén Kínában működő gyorsvasúti pályánál – felváltaná a transzszibériai vasútvonalat. A projektről állítólag többször is szó esett az orosz, illetve kínai miniszterelnök találkozóin.
A hírek szerint a vasútvonal megépítését, fejlesztését német cégek, köztük a Volkswagen, BMW és Mercedes erősen támogatja, mivel így könnyebben és gyorsabban tudnának alkatrészeket és más árukat mozgatni gyáraik között. A cikkből az azonban nem derül ki, hogy mekkora összegbe is kerülne a vonal kiépítése, és hogy mindezt ki finanszírozná. Mi arra tippelnénk, hogy inkább a kínaiak szállnának be pénzzel, hiszen az oroszok az olcsó kőolaj és a nyugati szankciók miatt nem állnak valami fényesen.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el, vagy egyszerűen távoznak, például Romániába. Közben egyre agresszívebben hódítanak az indiai és kínai szállítók.
Itt az ideje eldönteni, mi a fontosabb politikai szinten is: a sportsiker vagy a gyermekek biztonsága?