Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Olyan nagysebességű vasútvonal kialakítását tervezi Oroszország, amellyel Moszkvából két nap alatt elérhető lenne Peking. Jelenleg hét nap alatt lehet átérni az orosz fővárosból a kínaiba.
Gyorsvasúttal kötné össze Oroszország Moszkvát Pekinggel – írja a Business Insider. Jelenleg 7 napba telik eljutni az orosz fővárosból a kínaiba, ráadásul nem is ugyanazon a vonaton kell megtenni az utat, hanem át kell szállni.
A hírek szerint a Kreml a kínai állami CRH társaságot bízta meg azzal, hogy vigye végig a projektet. Korábban arról lehetett hallani, hogy a francia Alstom építené meg a Moszkva és Kazany közötti vasúti szakaszt, ám mivel az ukrán válság miatt hűvős az európai-orosz viszony, a CRH lett a teljes vonal kivitelezéséért felelős cég.
A több mint 7 ezer kilométeres útvonal – ez háromszor lenne hosszabb a jelenlegi leghosszabb, szintén Kínában működő gyorsvasúti pályánál – felváltaná a transzszibériai vasútvonalat. A projektről állítólag többször is szó esett az orosz, illetve kínai miniszterelnök találkozóin.
A hírek szerint a vasútvonal megépítését, fejlesztését német cégek, köztük a Volkswagen, BMW és Mercedes erősen támogatja, mivel így könnyebben és gyorsabban tudnának alkatrészeket és más árukat mozgatni gyáraik között. A cikkből az azonban nem derül ki, hogy mekkora összegbe is kerülne a vonal kiépítése, és hogy mindezt ki finanszírozná. Mi arra tippelnénk, hogy inkább a kínaiak szállnának be pénzzel, hiszen az oroszok az olcsó kőolaj és a nyugati szankciók miatt nem állnak valami fényesen.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?