Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Legkevesebb öten pályáztak a fizetésképtelen Air Berlin német légitársaság egy-egy részének vagy egészének megszerzésére az ajánlatok beadására megszabott pénteki határidőig.
Az Air Berlin vezetősége nem közölte, hogy mennyien nyújtottak be ajánlatot, de közleményében hangsúlyozta, hogy az "élénk befektetői érdeklődés az Air Berlin mellett szól".
A következő lépésben kiértékelik az ajánlatokat, majd szeptember 21-én tanácskozást tartanak az Air Berlin hitelezői. A több mint nyolcezer embert foglalkoztató légitársaság sorsáról végül a felügyelőbizottság dönt szeptember 25-én, egy nappal a szövetségi parlamenti választás után.
Az eddigi nyilvános állásfoglalások és kiszivárgott információk alapján legkevesebb öt komoly érdeklődő van.
A Lufthansa az Air Berlin csoport egyes részeit, köztük a 30 repülőgéppel rendelkező és továbbra is fizetőképes FlyNiki leányvállalatot venné át, amelyet Eurowings nevű diszkont légitársaságába olvasztana be.
A FlyNikire a korábbi tulajdonos, Niki Lauda osztrák üzletember, volt autóversenyző is pályázik a Thomas Cook brit utazásszervező vállalathoz tartozó Condor német légitársasággal, sajtóbeszámolók szerint 100 millió eurós (31 milliárd forint) ajánlatot tettek.
Az Easyjet az AirBerlin rövid távú útvonalakból álló hálózatát vásárolná meg. A Zeitfracht nevű berlini logisztikai társaság megvásárolná az Air Berlin teherszállítással foglalkozó részlegét és a repülőgépeket üzemben tartó technikai részleget, és megvenne több repülőgépet is, nagyjából ezer munkahely megmaradását biztosítva.
Az EnBW német energetikai konszern korábbi vezetője, Lutz Claassen sajtóbeszámolók szerint bejelentette, hogy megszervezett egy jelentős tőkeerővel rendelkező befektetőkből álló csoportot, amely hajlandó 100 millió euróért az egész céget átvenni és további 600 millió eurót biztosítani a működés folytatására.
A Spiegel Online hírportál szerint a több sikeres és több sikertelen vállalkozásról is híres menedzser nem hajlandó elárulni, hogy kik a partnerei, ezért nincs sok esélye az Air Berlin megszerzésére.
A napokban egy kínai befektető, Jonathan Pang is bejelentkezett az Air Berlin egészéért.
Az üzletember 2007 óta sikertelenül próbálkozik a Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartománybeli Parching egykori katonai repülőterének fejlesztésével, a légiközlekedési ágazatban kívülállóként tartják számon. Értesülések szerint végül türelmi időt kért szeptember 22-ig a LinkGlobal Logistics nevű cége révén benyújtott szándéknyilatkozat pontosításához, így ajánlatát várhatóan nem veszik figyelembe.
Korábban a többi között a legnagyobb európai diszkont légitársaság, az ír RyanAir is érdeklődött az Air Berlinért, de végül nem tett ajánlatot, Michael O'Leary vezérigazgató nyilatkozata szerint azért, mert az ügyletet "előre lejátszották", a döntéshozók már elhatározták, hogy a társaság a Lufthansához kerül, és így a legnagyobb német légitársaság monopolhelyzetbe kerül hazai piacán.
Az Air Berlin a második legnagyobb német légitársaság. Az 1978-ban alapított cég az idén augusztus 15-én fizetésképtelenséget jelentett, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem finanszírozza tovább az évek óta halmozódó veszteséget.
A szövetségi kormány az Európai Bizottság jóváhagyásával 150 millió eurós áthidaló kölcsönt bocsátott az Air Berlin rendelkezésére, hogy ne kelljen leállítani a működését. Ez nagyjából három hónapra lehet elég.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ha kiskorúak szexuális bántalmazásáról van szó, a magyar rendőrség nem ismeri az „alacsony szintű” elkövetés fogalmát, és a bíróság is szigorú lehet. Szakértőket kérdeztünk az internetes kísértések kockázatairól.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Az ő nevén lévő 188 milliárd forintnál sokkal több pénze lehet
Szombat óta újra fellángoltak a tiltakozások, vasárnap éjjel és hétő hajnalban a tüntetők több helyen barikádokat emeltek.
A hírt Havas Henrik jelentette be, mint írta, az utóbbi évtizedeket visszavonultan töltő Forró már hónapokkal ezelőtt elhunyt.
Ha a kérelem átmegy, akkor csak Mészáros vagyonkezelője nyomtathatja majd például pólóra a kifejezést.