szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az angol focilegenda, David Beckham nemrégiben arról posztolt az Instagramon, hogy imádja egy normandiai francia gazdaság joghurtját. 42 millió követővel ez elképesztően hasznos ingyen, vagy legalábbis annak tűnő reklám, ami euró milliókat hozhat. Véletlen?

 A „La Ferme des Peupliers”, magyarul: a „Nyárfák farmja” nevű gazdaság vezetője, első reakciójában, meglepetésének adott hangot. Őszinte örömmel konstatálta, hogy Beckhamnek ízlik a joghurtjuk. És az is mondta, hogy a bejegyzés megjelenése óta elárasztják őket a rendelési szándékot kinyilvánító cégek, amelyek eddig nem is tudták, hogy ez a normandiai joghurt létezik. Edouard Chedru cégfőnök elmondta, hogy minimum a termelés megkétszerezéséről kell gondoskodniuk. De ez egy kellemes gond.

Thank you @davidbeckham ! Happy to see that our yogurts please you... You are welcome to the Ferme Des Peupliers when you want !

Ferme Des Peupliers (@ferme_des_peupliers) által megosztott bejegyzés,

A normandiai gazdaság jelenleg csak 35 embert alkalmaz és 180 tehenet tart. Igaz, már 2007 óta a világ legjobb szállodáit és éttermeit látják el joghurtjaikkal. Az olcsó szupermarketek polcain nem érdemes Peupliers joghurtokat keresni, ezek csak a legdrágább párizsi élelmiszer boltokban lelhetők fel. Hogy miért pont most fedezte fel Beckham ezt a joghurtot, nagy kérdés. Persze lehet véletlen is, de az üzleti világban a szerencse szerepe, ezen a szinten szinte kizárható. Főleg ha tudjuk, hogy az egykor jó focistából rafinált üzletember lett- írja a Le Figaro.

Nemrég az Adidas-szal kötött szerződést az ő nevét viselő foci csukák forgalmazásáról. Ez sem szupermarket termék,  a cipők ára 220 és 350 euró között van. De a Beckham név fényezéséhez az is hozzájárul, hogy épp a napokban derült ki: hamarosan az amerikai profi labdarúgó ligában (MLS) szerepelhet majd az ő nevét viselő csapat, a „Miami Beckham United”. Ennek persze elvben nincs köze a joghurt bizniszhez, de a Beckham név forgatása legalább olyan fontos a fociban, mint minden más eladható termék marketing stratégiájában. Hogy a joghurt bizniszből mekkora Beckham haszna, arról egyelőre nincs információ, de aligha valószínű, hogy csak pillanatnyi hangulatának engedelmeskedve ajánlotta 42 millió Instagram követőjének a „La Ferme des Peupliers” termékét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!