Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A celebek mellett céges profilok uralják az Instát, de utóbbiaknak bőven mit tanulnia a sztároktól. Ráadásul ha egyikük branded content-ként megemlíti a cégünket vagy termékünket, óriási forgalmat generálhat ingyen a vállalkozásnak.
Marko Lilian Instagram-marketing specialista a Piac&Profit-on szedte össze, miért érdemes a kkv-nek instázásba vágni. Marko szerint az csökkenő napi felhasználószámot regisztráló Facebookkal szemben intenzíven növekvő Insta megkerülhetetlenné vélt a B2C és B2B cégek számára is; a napi 500 millió felhasználó, a 25 millió üzleti profil és a 2 millió hirdető magáért beszél.
Ráadásul a felhasználók 80 százaléka követ céges profilokat, 60 százalékuk pedig rendszeresen lát termékeket, márkákat a hírfolyamon. A felhasználók több mint 30 százaléka vásárolt olyan terméket, amit Instagramon látott, ebből 15 százalék át is navigált az adott cég weboldalára, és ott más közösségi platformokról érkezőkre köröket ráverve, 192 másodpercig böngésztek.
Mi kell tehát ahhoz, hogy sikeres legyen egy kkv Instája? Marko szerint minden nap posztolni kell, mégpedig minőségi tartalmat. nem feltétlenül muszáj hirdetni; ezt csak az üzleti felhasználók 8 százaléka teszi. A felhasználókhoz a branded contenteken keresztül lehet elérni: ezek olyan posztok, melyet influencerek, ismerősők jelölik meg a márkát vagy a terméket. A céggel tehát azok is találkoznak, akik egyébként nem követték be, vagy nem is látják a cég posztjait. A felhasználók 83 százaléka vallotta, hogy vásárláskor befolyásoló erővel hat rá az Instagramon látott branded tartalom.
A Facebook – és a hasonló algoritmuson nyugvó Instagram – idén egyaránt azzal újítottak, hogy felpörgették az ismerősők posztjainak megjelenését a céges posztok kárára. Erre válaszul persze számos vállalkozás személyes profilt alakított ki a céges helyett. Az üzleti profil eszköztárában viszont nagyon hasznos funkciók vannak beépítve: az insights, mellyel az aktív felhasználókat lehet átvilágítani, a promóció, mellyel újra lehet futtatni a posztokat releváns célcsoportoknak, a product tag, mellyel fel lehet címkézni a webshopos termékeket, és a szponzorált tartalom.
Ezek segítségével még több instázóhoz lehet eljutni, az algoritmus pedig azokat a tartalmakat preferálja, melyeknél nagy useraktivitás mutatkozik, és ezeknek magasabb organikus elérést biztosít.
A videós tartalom is hasznos lehet, azzal ugyanis több időt töltenek a felhasználók, és az algoritmus a poszton töltött időt is a minőség jelének veszi. A videós tartalmak buktatója a képesekkel ellentétben az, hogy a felhasználók sokszor elfelejtenek a kedvelés gombra kattintani, viszont többet kommentelnek, melyet az algoritmus erős elköteleződésként értékel.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem csak Majka, Dopeman számai is gondot okozhatnak Orbán Viktornak.
A HVG kérdései és Gulyás Gergely válaszai a kormányinfón.
Egyre távolabb kerül az Orbán-rendszer a valóságtól és a fiataloktól.
Hazugságok, szemfényvesztések, jogkorlátozás, téves politikák és lopás. Ez az, ami Fidesz-specifikus.
A rapper a csúcson akarja abbahagyni.
Szombatra szeles, esős időt jósolnak, ezért inkább lefújták az eseményt.