szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Európai márkákat épít a rendszerváltás után indult kisvállalkozásból a legnagyobb lengyel ruházati áruházlánccá nőtt, fast fashiont kínáló LPP.

A nyilvánosságot, ha teheti, kerüli az 57 éves Marek Piechocki, ám ha szóba áll az újságírókkal, szereti hangsúlyozni, hogy cége az öt legnagyobb európai ruházati áruházlánc exkluzív klubjába tart – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. Az LPP a fast fashion üzletág legnagyobb kelet-közép-európai szereplője, amely tavaly a londoni Oxford Streeten nyitott áruházat vezető márkája, a Reserved számára, s az arculata kialakításához leszerződtette Kate Moss brit szupermodellt.

A 2015-ben a Közel-Keleten is megjelent LPP a londoni Financial Times gazdasági napilap szerint azon lengyel sikercégek egyik példája, amelyek a hazai piacukat ugródeszkaként használva európai, sőt globális babérokra törnek.

A cég története klasszikus lengyel sikersztori. Piechocki és alapítótársa, Jerzy Lubianec 1989-ben döntöttek úgy, hogy ruhakereskedelemmel próbálkoznak a piacgazdaság alapjait lerakó Lengyelországban. Az első importszállítmányukból a vásárlók elkapkodták a 20 ezer inget, és a zsáknyi készpénzből másnap megrendelték az újabb konténert.

A tervezés a gdanski központban, illetve Krakkóban történik. A gyártásban ugyan még Ázsia a meghatározó, de a kereslet változására való gyorsabb reagálás érdekében a termelés mind nagyobb részét szeretnék visszavinni Európába.

A terjeszkedés próbaköve London lehet, ahol nem minden külföldi cég tud talpon maradni, pedig a ruhára évi 36 milliárd fontot költő britek jelentette piac rendkívül vonzó.

Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.

hvg.hu
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!