szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Dunkin' Donuts szerint akadályozza növekedését a neve, ezért kényszerül módosítani azt.

Nevet változtat jövőre a nagy amerikai cég, a Dunkin’ Donuts: kidobja a fánkot, és marad Dunkin’.

Azért döntöttek így, mert túl nagy figyelem hárult a fánkra, a cég pedig azt szeretné elérni, hogy ne a fánkról, hanem inkább az italairól legyen híres. Ezért a jövőben inkább a kávéira és a teáira koncentrál.

„Eljön az az idő, amikor a vállalatoknak nevet kell változtatniuk, e nélkül ugyanis nem tudnak üzletileg növekedni” – nyilatkozta a New York Timesnak egy szakértő. Mások azonban arra figyelmeztetnek, hogy a vállalat ezzel akár vásárlókat is veszíthet.

A céget 1950-ben alapította Massachusettsben William Rosenberg, akkor kapta a nevét is. Jelenleg 11 ezer üzlete van világszerte, ebből nagyjából 9 ezer az Egyesült Államokban. A tesztelést már tavaly elkezdték: Kaliforniában már át is neveztek egy üzletet Dunkin’-ra.

A Dunkin Donuts Corporation a világ egyik legnépszerűbb gyorsétteremlánca – régebben Magyarországon is voltak üzleteik –, azonban Európában ma már csak 10 országban vannak jelen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!