Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A középkorban a szerzetesek sört főztek, sajtot készítettek és sok tekintetben megteremtették a modern konyhaművészet alapjait. De a mai bonyolult üzleti világban is eligazodnak a sok évszázados hagyományokkal rendelkező szerzetes- vagy apácarendek.
Az AFP egy franciaországi bencés vagy Szent-Benedek rendi Chantelle kolostorának a gazdasági tevékenységét térképezte fel. Itt már évszázadok óta fontos higiéniai cikkeket, szappanokat és egyéb tisztálkodó és illatosító szereket gyártanak. Tavaly a kolostor 1,6 millió eurós forgalmat realizált a hagyományos termékekből. Az árucikkek egy részét a kolostorba látogató turisták vették meg, de a nagyobb bevétel az internetnek köszönhető. Az igényes vevő hajlandó akár 25 százalékkal is magasabb árat fizetni egy valóban eredeti termékért, amely ráadásul még környezetkímélő is. De mitől tud jó üzleti vállalkozásként működni egy apácákból álló kolostor?
A nővérek napi munkaideje öt óra, egy perccel sem több, hiszen a többi időt precízen szabályozza az évszázados rendtartás. De a kolostor szerződésben áll egy világi céggel, amely a termékek piacra juttatását segíti elő.
A cég főnöke azt mondta az AFP-nek, hogy teljesen más a munkakultúra egy kolostorban, mint egy modern gyárban. A nővérek a saját meggyőződésük alapján dolgoznak, és mindig a legjobb teljesítményt hozzák. Ennek köszönhetően a végtermék minősége is egyedi. Ezért szó sem lehet árcsökkentésről, viszont a kolostor mindig tartja a szállítási határidőt. Ez a stratégia kicsit kilóg a mai üzleti világból, de egy nagyon igényes és megfelelő vásárlóerővel rendelkező körnek kifejezetten kedvező. És a kolostorok is jól járnak, hiszen a bevételből nem csak a napi létfenntartásra futja, hanem például renoválni is lehet az évszázadokkal korábban emelt épületeket. (képünk illusztráció)
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.