Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A BKV azt közölte, hogy már 2017-ben elkezdték a toborzó kampányukat a létszámhiány miatt, ennek köszönhetően pedig több száz új sofőr csatlakozott hozzájuk.
Szakszervezeti vezetők nyilatkozatai alapján az ATV korábban arról számolt be, hogy mind a fővárosban dolgozó buszsofőrök, mind a távolsági buszvezetők is túlterheltek a súlyos létszámhiány miatt, ezért a sofőrök kimerültek is a rengeteg túlórától.
A BKV ezzel kapcsolatban eljuttatta hozzánk közleményét, amelyben azt írják, hogy a csatornának nyilatkozó Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke már több alkalommal tett olyan kijelentést, ami nemcsak megalapozatlan, de teljesen félrevezető volt, és ezt a legutóbbi nyilatkozatát is visszautasítják, amelyet hangulatkeltésnek minősítenek, és nem tartanak szerencsésnek.
A BKV elismeri, hogy a közlekedési ágazatban is szembe kell nézniük a nemzetközi szinten is tapasztalható létszámhiánnyal, de azt írják, 2017-ben időben felismerték ezt a trendet, és átfogó toborzási kampányba kezdtek, aminek eredményeképpen az elmúlt időszakban több száz fővel nőtt a járművezetői létszámuk.
A sofőrök kimerültségével kapcsolatban azt írják, természetesen minden munkavégzés fáradtsággal jár, a társaság közel 10 ezer munkatársa pedig évi 20 millió munkaórában dolgozik, de szerintük nincs nagy fluktuáció a cégnél, és a munkavállalók lojalitását fejezi ki, hogy egy átlagos BKV-s 16 évet tölt a cég alkalmazásában.
A túlórákkal kapcsolatban csak annyit közöltek, hogy a dolgozók foglalkoztatása a törvényben és a társasági szabályozókban meghatározott keretek között történik.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélyemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.