Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A sárgamellényesek egy újabb engedményt tudtak kiharcolni. A francia közlekedési miniszter asszony, Elisabeth Borne bejelentette: megállapodtak az autópályákat fenntartó és a díjakat beszedő vállalatokkal, hogy jelentős kedvezményt adnak a fizetős útszakaszok rendszeres használóinak.
Ha valaki egy hónapon át naponta ugyanazon a fizetős autópályán indul reggel A városból B városba, majd este vissza B-ből A-ba, az reggel nyilvánvalóan a munkahelyére, majd este hazaautózik. Tehát nem kirándulás vagy szabadidős utazás céljából veszi igénybe a fizetős autópályát. Ezek az autósok február elsejétől a befizetett autópálya díj harminc százalékát vissza fogják kapni. Egy konkrét példa: ha valaki az északkelet-franciaországi Verdunből naponta Metzbe ingázik, havi kb. 30 eurós megtakarításra számíthat. A kedvezmény igénybevételéhez le kell tölteni egy applikációt, ami havi mindössze 2,5 eurós költséget jelent. A vizsgálatok szerint a Verdun–Metz-távolság nagyjából egymillió francia munkahelyi ingázó átlagának felel meg.
Az autópályadíjak évente 1-2 százalékkal emelkednek, és sok francia kisember, különösen azok, akiknek a napi munkájához az autózás is hozzátartozik, ezt afféle igazságtalan sarcnak tekinti. Ezért is tették tönkre a sárgamellényes aktivisták a sebességmérő radarok hatvan százalékát a francia autóutakon. Pedig itt nem fizetős utakról van szó. A kormány pár hónapja nyolcvan kilométerre szállította le az engedélyezett maximális sebességet azokon az utakon, ahol szembeforgalom is van. A hivatalos indoklás a balesetveszély csökkentése volt. A kis vidéki utakon rendszeresen százzal száguldozók viszont a radarok telepítése után ebben is egyfajta, a kisembereket megnyomorító sarcot láttak. (via Le Monde)
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Még felszólítás sem hangzott el, semmilyen módon nem szankcionálhatók a résztvevők - állítja Horváth Lóránt ügyvéd.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.