Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hiába próbálta eladni a vagyonkezelő a légierő egykori MiG-29-es flottáját, egyetlen licitáló sem jelentkezett.
A vagyonkezelő megint nem talált vevőt a légierő egykori MiG-29-es flottájára, pedig kínált mellé hajtóműveket, más tartozékokat, még rakétát is – írja a Világgazdaság.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. a lappal azt közölte, hogy eredménytelenül zárult a 19 darab MiG-29-es vadászrepülőgép értékesítésére kiírt pályázat, egyetlen licitáló sem volt. Az elektronikus aukción a magyar légerő egykori vadászgépei mellett 20 hajtóművet és 293 egyéb tartozékot, rakétákat is kínáltak a csomagban. A kikiáltási ár 2,8 milliárd forint volt, ami jól tükrözi a gépek valós értékét, hiszen 1993-ban a 28 gépből álló flottát eredetileg 800 millió dollárért vásárolta meg a magyar állam, az orosz államadósság terhére.
A gépek kivonására 2010-ben, 17 év szolgálat után került sor, az eredeti 28 repülőből akkor már csak négy volt bevethető. A 28 gépből mindössze három olyan akadt, amely ezer óránál többet töltött a levegőben a 17 év alatt, de volt olyan gép is, amely 200 órát sem repült a kivonásig, ugyanis alkatrészként használták fel.
A gépek értékesítése sokadik nekifutásra sem sikerült. Ennek az az oka, hogy egy 2002-es orosz-magyar kétoldalú megállapodás szerint a NATO-tag Magyarország csak a gyártó ország kormányának engedélyével értékesíthetné a gépeket, ez a követelmény pedig jelentősen leszűkíti a potenciális vevőkört.
Az elmúlt nyolc-tíz évben a szabad ég alatt tartották a gépeket, gyakorlatilag csak teljes gyári felújítás után lehetne újra repülőgépnek nevezni őket
- olvasható a Világgazdaságban.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.