szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Háttér Társaság szerint alkotmányellenes a kormányhivatal döntése.

Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja – a fogyasztóvédelem a reklámtörvény e pontjára hivatkozva bírságolta meg a Coca-Colát augusztusban indított plakátkampánya miatt.

A Coca-Cola megszólalt az Indexnek az ügyben, elmondták, "a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala 500 000 forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a szerelem sokszínűségét hirdető kampány miatt". Azt is hozzátették,

 "a kampány célja az volt, hogy közvetítse azon értékeket amelyeket a vállalat régóta magáénak vall: az emberek sokszínűségébe és egyenlőségébe vetett hitet."

Azt is hozzátették, hogy változatlanul hisznek abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt értékeket. A következő lépések egyeztetése folyamatban van."

Az LMBTQI közösség jogvédelmével foglalkozó Háttér Társaság is megszólalt az ügyben, úgy vélik, alkotmányellenes a kormányhivatal büntetése.

A bírság mellett a hatóság arra is kötelezte a Coca-Colát hogy a továbbiakban ne használjon a gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsító reklámot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!