szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Válasz érkezett a hatóságtól a Viresol ügyében.

Arról ír a Facebookon Szél Bernadett független országgyűlési képviselő, hogy választ kapott a Viresol nevű cég és a Mátrai Erőmű ügyében. Szél a felcsúti milliárdos, Mészáros Lőrinc búzafeldolgozója ügyében kérdezte a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságot arról, hogy miért nem szabtak ki a cégre bírságot, miután maga a hatóság is kimondta, hogy a Viresol tavaly nyár óta folyamatosan szennyezi a környező vizeket.

A hatóság azt válaszolta Szélnek, hogy bár a Viresol felelős a tavalyi tömeges halpusztulásért és a rosszulléteket okozó gázszennyezésért, nem ők, hanem a Mátrai Erőmű kapott ötmillió forintos vízszennyezési bírságot. A történet másik érdekessége, írja Szél, hogy a Mátrai Erőmű nem, a Viresol viszont megfellebbezte a katasztrófavédelem döntését, ami a vízszennyezés megszüntetése érdekében műszaki átalakításokra kötelezte a céget.

Ezt csak úgy tudom értelmezni, hogy - az akkor még mindkét céget tulajdonló - Mészáros Lőrinc úgy gondolta: inkább bevállalja a pár milliós vízszennyezési bírságot, csak ne kelljen költséges átalakításokat végeznie a búzafeldolgozóján”

- írta erről a képviselő.

A veszteséges Mátrai Erőmű időközben az államhoz került.

Szél azt is megosztotta, hogy a Viresol ellen környezetkárosítás miatt tett feljelentése valamiért a terrorizmussal foglalkozó főosztályhoz került az ügyészségen belül, de az számára sem ismert, miért. “Mészáros egyik cége brutálisan szennyez, erre a vele egy területen levő másik cége 5 milliót befizet, miközben a szennyező meg vitatja, hogy neki bármit is változtatnia kell - és, kérdezem én, a következő szennyezés esetén mi lesz? Az azóta állami tulajdonba került Mátrai nevében majd az adófizetők fizetnek Mészáros szennyezése miatt?!” - írta a képviselő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kovács Gábor hvg360

Titokban akár Orbán apja is kereshet a Budapest–Belgrád vasútvonalon

Tíz évig csak miniszteri engedéllyel lehet megtudni, hogy szállít-e követ a Budapest–Belgrád vasútvonal felújításához például a miniszterelnök apja, és hogy milyen dollárkifizetések történnek a jórészt kínai hitelből épülő beruházás során. A kivitelező konzorcium magyar fele Mészáros Lőrinc érdekeltsége, amely a járvány miatti gazdaságvédelemre hivatkozva is kaphatott pénzt.