Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Sem az élelmiszerlánc-felügyeleti díjat, sem a dohánycégek egészségügyi hozzájárulását nem lett volna szabad felfüggeszteni, amíg az Európai Bizottság vizsgálata tartott.
Nem volt igaza az Európai Bizottságnak, amikor felfüggesztette a magyar dohányipari cégeket terhelő egészségügyi hozzájárulást és az élelmiszerlánc-felügyeleti díjat - mondta ki az Európai Bíróság.
A kormány még 2015-ben vezette be az egészségügyi hozzájárulásnak nevezett dohányipari adót. A dohánytermékek magyarországi gyártásából és kereskedelméből elért nettó árbevétel alapján kellett kiszámolni az adókulcsot: az adóalap 60 milliárd forint fölötti része után 4,5, a 30-60 milliárd forint közötti rész után 2,5, a 30 milliárd forint alatti rész után pedig csak 0,2 százalék volt az adókulcs. Emiatt eljárást indított az Európai Bizottság, és arra jutott egy előzetes vizsgálaton, hogy indokolatlan előnybe kerülnek az alacsonyabb árbevételű cégek. Ugyanígy indokolatlan előnyt jelent az, hogy több beruházással csökkenteni lehetett az adófizetési kötelezettségeket.
Az élelmiszerlánc-felügyeleti díjat szintén akkoriban módosította a kormány. 2015-ig minden cég az éves nettó árbevételének 0,1 százalékát fizette be, akkor viszont az árbevétel 300 milliárd forint fölötti része után 6 százalékra emelték a kulcslot, az 500 millió alattinál pedig 0-ra csökkentették. A Bizottság ebben az esetben is arra jutott: a versenyt torzítja, ahogyan az alacsonyabb árbevételűeket támogatja a kormány.
Az Európai Bizottság mindkét ügyben arra kötelezte a kormányt, hogy függessze fel a díjak beszedését, amíg tart a vizsgálat. A kormány ezt a felfüggesztést támadta meg a bíróságon, és nyert is.
Ez az ítélet azonban csak azt mondja ki, hogy a vizsgálat alatt nem lett volna szabad felfüggeszteni a díjbeszedést, nem azt, hogy a két díj kivetése jogos lett volna. 2016-ban az Európai Bizottság meghozta a végleges határozatát, megállapította, hogy a két törvény valóban az uniós jogot sértette. A magyar kormány ezt a határozatot nem vitatta, így az jogerőssé is vált.
Addig is viszont, amíg folyt a vizsgálat, a mostani ítélet szerint nem lett volna szabad felfüggeszteni az adókat. Az Európai Bizottság azért volt a felfüggesztés pártján, mert attól tartott, hogy a kormány az eljárás ellenére be fogja szedni az adókat. A bíróság most azt mondta ki: az Európai Bizottság nem indokolta meg jól, hogy ezt miből gondolta.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.