Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az amerikai-kínai kereskedelmi háborúban az USA elnöke 25%-os vámemelést rótt ki nemcsak kínai készárukra, de alkatrészekre is. A Tesla és más autógyárak emiatt fordultak most a bírósághoz mondván: a büntetővám önkényes intézkedés volt.
Törvénytelennek nevezte az amerikai elnök által kivetett büntetővámokat Elon Musk, aki a Tesla főnökeként arról panaszkodik: nagyon megdrágítja az elektromos autókat az, hogy a Kínában gyártott alkatrészeket Donald Trump amerikai elnök megadóztatja. Nemcsak Elon Musk látja így, a Volvo, a Ford és a Mercedes-Benz is perel hasonló okból.
Elon Musk már tavaly benyújtott egy kérvényt Robert Lightizer kereskedelmi főtárgyalónak, hogy azokat a számítógépes képernyőket vegye le a tilalmi listáról, melyeket a Model 3 elektromos autókba szerelnek be. Trump kereskedelmi főtárgyalója nemet mondott. Erre most ő lett a per címzettje: Elon Musk kamattal kér kártérítést a veszteségért, amelyet cégének el kellett szenvednie.
Keresetében a Mercedes még keményebben fogalmaz: "az USA elnöke precedens nélküli és mértéktelen kereskedelmi háborút folytat Kína ellen, amely több mint 500 milliárd dolláros importot érint".
Trump kétszínű stratégiája
Az amerikai elnök azért indított kereskedelmi háborút Kína ellen, hogy csökkentse a kereskedelmi deficitet és megpróbálja szétválasztani a két óriás gazdaságát. Ez a híres nevezetes decoupling, amely az évtizedek óta tartó USA–Kína-együttműködésnek vetne véget. Közben viszont Trump megüzente Hszi Csin-ping elnöknek, hogy mindez csak a novemberi választásokig tart. Utána tiszta lappal újrakezdődhetnek a tárgyalások Washington és Peking között.
A kereskedelmi háborúnak a hátrányát látja sok nyugati cég is, ráadásul nem is hatásos. A washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikái szerint az Egyesült Államok kereskedelmi deficitje júliusban 11%-kal nőtt, és elérte a 65 milliárd dollárt. Ebből a Kínával szembeni hiány 28,3 milliárd dollár. A koronavírus-járvány felgyorsította az importot Kínából, mert lélegeztetőgépeket és maszkokat onnan lehetett nagy mennyiségben és gyorsan importálni. A pekingi Global Times többször is felhívta az USA elnökének figyelmét, hogy a szétválasztás kétélű fegyver. Kína ugyanis időközben a világ egyik legnagyobb piacává vált, ezért a kínaiak válaszintézkedései súlyosan érinthetik az amerikai cégek eladási lehetőségeit. Az autóeladások piacán Kína már megelőzte az Egyesült Államokat, az elektromos autók versenyében a kínaiak le akarják körözni Amerikát. A Tesla ezért is oly ideges, mert fél, hogy lemarad a versenyben a világ legnagyobb autós piacán, Kínában.
(Guardian)
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni, továbbra is hatósági eszközökkel próbálja alacsonyabban tartani az árakat. De sikerült?
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Dr. Kincse Csongor arról beszélt, hogy nem kapott egyértelmű választ, amikor a munkába állásról érdeklődött.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A volt igazságügyi minisztert tanúként hallgatta meg a bíróság a Schadl-ügyben.