Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Az amerikai-kínai kereskedelmi háborúban az USA elnöke 25%-os vámemelést rótt ki nemcsak kínai készárukra, de alkatrészekre is. A Tesla és más autógyárak emiatt fordultak most a bírósághoz mondván: a büntetővám önkényes intézkedés volt.
Törvénytelennek nevezte az amerikai elnök által kivetett büntetővámokat Elon Musk, aki a Tesla főnökeként arról panaszkodik: nagyon megdrágítja az elektromos autókat az, hogy a Kínában gyártott alkatrészeket Donald Trump amerikai elnök megadóztatja. Nemcsak Elon Musk látja így, a Volvo, a Ford és a Mercedes-Benz is perel hasonló okból.
Elon Musk már tavaly benyújtott egy kérvényt Robert Lightizer kereskedelmi főtárgyalónak, hogy azokat a számítógépes képernyőket vegye le a tilalmi listáról, melyeket a Model 3 elektromos autókba szerelnek be. Trump kereskedelmi főtárgyalója nemet mondott. Erre most ő lett a per címzettje: Elon Musk kamattal kér kártérítést a veszteségért, amelyet cégének el kellett szenvednie.
Keresetében a Mercedes még keményebben fogalmaz: "az USA elnöke precedens nélküli és mértéktelen kereskedelmi háborút folytat Kína ellen, amely több mint 500 milliárd dolláros importot érint".
Trump kétszínű stratégiája
Az amerikai elnök azért indított kereskedelmi háborút Kína ellen, hogy csökkentse a kereskedelmi deficitet és megpróbálja szétválasztani a két óriás gazdaságát. Ez a híres nevezetes decoupling, amely az évtizedek óta tartó USA–Kína-együttműködésnek vetne véget. Közben viszont Trump megüzente Hszi Csin-ping elnöknek, hogy mindez csak a novemberi választásokig tart. Utána tiszta lappal újrakezdődhetnek a tárgyalások Washington és Peking között.
A kereskedelmi háborúnak a hátrányát látja sok nyugati cég is, ráadásul nem is hatásos. A washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikái szerint az Egyesült Államok kereskedelmi deficitje júliusban 11%-kal nőtt, és elérte a 65 milliárd dollárt. Ebből a Kínával szembeni hiány 28,3 milliárd dollár. A koronavírus-járvány felgyorsította az importot Kínából, mert lélegeztetőgépeket és maszkokat onnan lehetett nagy mennyiségben és gyorsan importálni. A pekingi Global Times többször is felhívta az USA elnökének figyelmét, hogy a szétválasztás kétélű fegyver. Kína ugyanis időközben a világ egyik legnagyobb piacává vált, ezért a kínaiak válaszintézkedései súlyosan érinthetik az amerikai cégek eladási lehetőségeit. Az autóeladások piacán Kína már megelőzte az Egyesült Államokat, az elektromos autók versenyében a kínaiak le akarják körözni Amerikát. A Tesla ezért is oly ideges, mert fél, hogy lemarad a versenyben a világ legnagyobb autós piacán, Kínában.
(Guardian)
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.
Lélegzetelállító alpesi tájaktól a Harry Potterből ismerős viaduktig az öreg kontinens tele van szebbnél szebb vasútvonalakkal, melyeknek nagy részén ráadásul külön felár nélkül vonatozhatunk.