szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A cégnek 75 millió forintot kell fizetnie, mert nem megfelelően igazolta egy korábban tett vállalásának teljesítését.

A három legnagyobb magyarországi sörgyár, a Dreher, a Borsodi és a Heineken 2015-ben kötelezettséget vállalt arra, hogy fokozatosan csökkenti a vendéglátóhelyek számára kizárólagos szerződésekkel lekötött sör mennyiségét. Ezzel az alternatív, kisüzemű sörfőzdék így lehetőséget kaptak, hogy belépjenek a korábban a versenytől elzárt piacrészekre.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) utóvizsgálati eljárásban ellenőrizte, hogy a nagy sörfőzdék betartották-e a vállaltakat. Ennek során már tavaly decemberben megállapította, hogy a Dreher és a Borsodi vállalásai teljesültek.

A Heineken azonban eltért a vállalások igazolásának a versenyhatóság által előírt – egyébként maguk a sörgyárak által javasolt – módszertanától és formájától.

A cég a kötelezettségvállalás ellenőrzéséhez szükséges számításokat, kimutatásokat az általa vállalt határidőben nem az előírt formában nyújtotta be, amiért a GVH 75 millió forintos bírságot szabott ki rá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Élet+Stílus

Mégis, hogy merészelik? – reklámok, amelyek a Coca-Cola plakátjainál is nagyobbat szóltak

Meleg párok forró csókjai egy vodka társaságában, szexuális zaklatás egy borotva reklámjában és egy HIV-fertőzött ember feneke óriásplakátokon. Nem a Coca-Cola az első vagy egyetlen cég, amely társadalmilag fontos témát karolt fel egy reklámkampányban, sőt a nagy márkáknak kifejezetten megéri, ha termékeikhez mélyebb szociális üzenetet is társítanak. Ügyes és félresikerült, bátor és botrányos, de az embereket minden esetben erősen megmozgató reklámokat gyűjtöttünk össze.