szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A cégnek 75 millió forintot kell fizetnie, mert nem megfelelően igazolta egy korábban tett vállalásának teljesítését.

A három legnagyobb magyarországi sörgyár, a Dreher, a Borsodi és a Heineken 2015-ben kötelezettséget vállalt arra, hogy fokozatosan csökkenti a vendéglátóhelyek számára kizárólagos szerződésekkel lekötött sör mennyiségét. Ezzel az alternatív, kisüzemű sörfőzdék így lehetőséget kaptak, hogy belépjenek a korábban a versenytől elzárt piacrészekre.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) utóvizsgálati eljárásban ellenőrizte, hogy a nagy sörfőzdék betartották-e a vállaltakat. Ennek során már tavaly decemberben megállapította, hogy a Dreher és a Borsodi vállalásai teljesültek.

A Heineken azonban eltért a vállalások igazolásának a versenyhatóság által előírt – egyébként maguk a sörgyárak által javasolt – módszertanától és formájától.

A cég a kötelezettségvállalás ellenőrzéséhez szükséges számításokat, kimutatásokat az általa vállalt határidőben nem az előírt formában nyújtotta be, amiért a GVH 75 millió forintos bírságot szabott ki rá.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Élet+Stílus

Mégis, hogy merészelik? – reklámok, amelyek a Coca-Cola plakátjainál is nagyobbat szóltak

Meleg párok forró csókjai egy vodka társaságában, szexuális zaklatás egy borotva reklámjában és egy HIV-fertőzött ember feneke óriásplakátokon. Nem a Coca-Cola az első vagy egyetlen cég, amely társadalmilag fontos témát karolt fel egy reklámkampányban, sőt a nagy márkáknak kifejezetten megéri, ha termékeikhez mélyebb szociális üzenetet is társítanak. Ügyes és félresikerült, bátor és botrányos, de az embereket minden esetben erősen megmozgató reklámokat gyűjtöttünk össze.

Egyre népszerűbb az Edge böngésző, de vannak ennek árnyoldalai is

Egyre népszerűbb az Edge böngésző, de vannak ennek árnyoldalai is

FAZ: Orbánnak minden bajáról Soros jut eszébe

FAZ: Orbánnak minden bajáról Soros jut eszébe

Milliárdosnál is nagyobb veszteséget hozott össze Rogán és Habony barátainak gyorskölcsöncége

Milliárdosnál is nagyobb veszteséget hozott össze Rogán és Habony barátainak gyorskölcsöncége