Megtiltotta a GVH egy fogfehérítő eszköz reklámozását

A BrightWhite-ot reklámozó influenszereknek helyreigazítást kell közzétenniük.

  • hvg.hu hvg.hu
Megtiltotta a GVH egy fogfehérítő eszköz reklámozását

Vizsgálatának lezárultáig ideiglenesen megtiltotta a BrightWhite otthoni fogfehérítő reklámozását a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A versenyhivatal 2020 végén indított vizsgálatot a fogfehérítő termékcsalád forgalmazóival szemben. A közlemény szerint a termékeket a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK)

forgalomból kitiltottként tartja nyilván, mivel a dokumentációjuk hiányos, és nem zárható ki, hogy az európai ágazati normák által tiltott anyagot tartalmaz. 

Ezek alapján arra jutottak, hogy a fogfehérítő jogszerűen nem népszerűsíthető.

A GVH az eljárás során azzal szembesült, hogy a fogfehérítőt hónapokkal a jogerős NNK-s tiltás után is reklámozzák, amivel széles fogyasztói kört veszélyeztetnek.

A hivatal a BrightWhite népszerűsítésének befejezésére kötelezte a forgalmazó cégeket, valamint a reklámok közzétevőit. A hivatal emellett – az érintett közvetítő ügynökségek kötelezésével – helyreigazítás közzétételét rendelte el azoknak az influenszereknek a közösségi csatornáin, akik a forgalmazás megtiltását követően is reklámozták a fogfehérítőt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?