szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A budapestiek rendeltek a legtöbbet és a kaposváriak adták a legtöbb jattot tavaly.

Mindent felforgatott tavaly a koronavírus megjelenése, így az étkezési és bevásárlási szokásokat is – derül ki a NetPincér közleményéből, amelyben a 2020-as év legérdekesebb tapasztalatait összegzik. Így például míg 2019-ben 336 házhoz szállítással tartotta a rekordot a legaktívabb felhasználójuk, addig 2020-ban összesen 687 rendelést adott le az első helyezettjük.

Egy rekorder tavaly összesen több, mint 150 különböző helyről rendelt, egy másik pedig egész évben ugyanonnan, csaknem 200-szor. Volt netpincérező, aki 323 alkalommal rendelt hamburgert, volt, aki 176 alkalommal sushizott, megint más pedig 166-szor tett pizzát a kosarába az év során.

Volt rendelőjük, aki 2020-ban 200 alkalommal intézte a NetPincér rendszerén keresztül a bevásárlását, összesen több mint 1 millió forint értékben. Egy másik viszont jótékony célokra ajánlott fel több mint 400 ezer forintot a NetPincéren keresztül.

2020-ban nemcsak az élelmiszer-, de az alkoholrendelés is felfutott: a járvány első hullámának idején 50 százalékkal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel. Ez az arány a korlátozások feloldásával némileg csökkent, november-decemberben azonban ismét elérte a tavaszi szintet. A legtöbb alkoholrendelést a fővárosiak adták le, őket követte Baranya és Bács-Kiskun megye.

A korlátozások első hullámában megugrottak a reggeli – így a kávé – rendelések is. Ez a tendencia azóta is megmaradt a fogyasztók körében.

Átrendeződött a legtöbbet rendelt ételek köre is. 2019 leggyakrabban rendelt étele a hasábburgonya volt, amit a gyros és a hawaii pizza követett. 2020-ban már sajtburgert akartak a legtöbben. A hasábburgonya a második helyre szorult, a harmadik a hamburger, a gyros és a hawaii pizza pedig csak utánuk jön.

Legtöbbször budapestiek használták a NetPincért, de a legtöbb borravalót a kaposváriak adták. Az átlagos borravaló egyébként 214 forint volt. 

A közlemény azt is írja: a tavalyi évben összesen több mint 2000 étterem és üzlet jelezte a netpincérhez való csatlakozási szándékát. Összesen így 4500-nál több partnere van a NetPincérnek, megrendelői bázisuk pedig másfél milliós.

NetPincér
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Dobos Emese Zhvg

"A fenntartható vendéglátás legfontosabb lépése, hogy kezdjék el"

Az étterembe járók igénye megnőtt az egészségesebb és környezetet kevésbé terhelő ételekre, ráadásul a koronavírus-járvány most lökést adott olyan szemléletváltásnak is, mint az alapanyagok helyi termelőktől beszerzése. Ezekről, vagyis a zöld vendéglátásról beszélgettünk Szabó Eszterrel, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetőjével, és Patai Zoltánnal, a NetPincér ügyvezetőjével.