Így találjon új munkaerőt három nap alatt

Közel 60 kiállító cég jelezte már részvételét a március 23–25. között megrendezendő online HVG Állásbörzére. A legnagyobb hazai karrierfórumra közel 100 ezer álláskeresőt várnak a szervezők. Mutatunk néhány praktikus tippet arra, hogy munkaadóként, kiállítóként miért érdemes jelen lenni, és miként lehet kihozni belőle a maximumot.

  • HVG Állásbörze HVG Állásbörze
Így találjon új munkaerőt három nap alatt

Mi egy munkaadó célja, amikor standot foglal egy online állásbörzére? Minél több releváns önéletrajz begyűjtése, kapcsolatfelvétel az ígéretes jelöltekkel és a munkaadói márka építése. Akad olyan kiállító a HVG online állásbörzéjének résztvevői közül, akinek most minimális a toborzási igénye, de mégsem hagyja ki. Nem akar eltűnni az álláskeresők radarjáról, mert akkor számára a későbbi (a Covid-járvány utáni) nagyobb létszámú szakemberkeresés is nehezebb lesz.

Mi is az az online állásbörze?

Az online vagy virtuális állásbörze ötvözi az internetes állásportálok és a hagyományos állásbörzék előnyeit. Az állásoldalakhoz képest interaktívabb és gyorsabb. Az álláskeresők a virtuális standoknál élőben chaten kérdezhetnek, a cégek képviselői azonnal válaszolhatnak, sőt helyben videóinterjú is megbeszélhető. Ezen kívül a céges toborzók előadásokat tarthatnak, valamint videókkal és más multimédiás tartalommal erősíthetik munkaadói márkájukat. A koronavírusjárvány lökést adott ennek a műfajnak. Tavaly ősszel – több mint 90 ezer látogatójával – a HVG Online Állásbörze vonzotta a legtöbb munkáltatót és álláskeresőt egyaránt.

A tavaly őszi online állásbörze egyik fontos tapasztalata: minél alaposabban készül egy cég, minél aktívabbak a vállalati toborzók, annál több jó jelöltet talál a meghirdetett pozíciókra. Volt példa arra, hogy valaki több száz önéletrajzot gyűjtött. Ám nem a mennyiség a legfontosabb, hanem a pályázatok minősége. Nehezen betölthető, speciális munkaköröknél már 5-10 releváns CV is nagy érték. Nézzük, hogyan lehet mindezt az állásbörze eszköztárával elérni.

Legyen vonzó és informatív a stand

Az állásbörzén minden résztvevő cég egyedi virtuális standon jelenik meg. Fontos, hogy az álláskeresők könnyen és gyorsan megtalálják az állásajánlatokat és könnyen leadhassák önéletrajzukat. Megjelentethető saját videóanyag, a stand hátterében poszter és cégbemutató egyaránt. Lehetőség van még az esemény előtt tesztelni a stand kinézetét is. Azért is tanácsos minél több információt megadni, mert a tapasztalatok szerint akkor jobb minőségű pályázati anyagok érkeznek, melyek jobban megfelelnek a cégek elvárásainak.

Proaktívan a chaten

Nagy a potenciál a chat funkcióban, amelyben újítás történt. Már a munkaadók is megszólíthatják az állásbörze felületére belépett álláskeresőket, tehát az első kapcsolatfelvételt nem kell az álláskeresőnek kezdeményeznie. A toborzó cég az álláskereső profiladataiból láthatja, hogy a jelölt mely területen keres munkát, így „ráírva” máris elkezdődhet a párbeszéd. Érdemes több HR-es munkatársat bevonni a chatelésbe, akár egymást váltva is. Egy cég akár 8 HR-es munkatárssal lehet jelen, akár egyszerre is.

YouTube/Zoom

Lényeges az is, hogy milyen reakciót kap kérdéseire az álláskereső. A leggyakoribb negatív visszajelzés a részükről, hogy előfordul, hogy a „Nézze meg a weboldalunkon” formulát olvashatják a standra látogatók. Próbáljunk személyre szabott választ adni, kérdezzünk vissza, ha kevés az információ, nézzük meg, hogy állásajánlataink közül melyik jöhet szóba. Ha nagyon ígéretes a jelölt, ne habozzunk, akár online interjúidőpontot is megbeszélhetünk. Tartsuk szem előtt, hogy itt a többi kiállító is harcol a legjobbakért.

Céges webinárium és előadást

A jelöltek elcsábítása mellett a munkaadói image építésében is fontos eszköz a céges webinárium. A HVG a 3 napos állásbörze alatt webelőadás-sorozatot szervez, amelyen 20-30 perces kiselőadásokban mutatkozhatnak be a munkaadók. Ebből akkor hozható ki a legtöbb, ha pontosan tudjuk, kiket keresünk és számukra mi a legfontosabb hívószó. Ez lehet szakmai vagy a munkahelyi környezetet, vagy épp a cégen belüli előrelépési lehetőségeket, alkalmazott technológiákat bemutató webinárium. Kell hozzá egy figyelmet felkeltő cím, egy hiteles előadó és nyitottság az álláskeresők legkülönfélébb kérdései iránt.

Munkaadóként érdeklődik a stand foglalása iránt? További információkat ide kattintva találhat.

Álláskeresőként regisztrálna az eseményre? Itt megteheti.

Várjuk a HVG Online Állásbörzén március 23–25. között az allasborze.hvg.hu oldalon!

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.