Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Facebookon védte meg a tárca a több mint tíz éves intézkedést, aminek hatásairól nemrég jelent meg egy nem éppen hízelgő tanulmány.
A Corvinus kutatója, Berezvai Zombor és szerzőtársai a Health Policy szakfolyóiratban megjelent tanulmányukban arról írtak, hogy már évek óta több egészségtelen élelmiszert fogyasztanak a magyarok, mint 2011-ben, amikor a kormány bevezette a népegészségügyi termékadót, közismertebb nevén a chipsadót. A Pénzügyminisztérium egy Facebook-posztban fejtette ki, hogy szerintük miért nem helytállóak a közlemény állításai a chipsadóról, illetve annak hatékonyságáról.
A tárca szerint a kormány azzal a céllal hozta létre a népegészségügyi termékadót, hogy az ebből befolyó bevételeket egészségügyi célokra fordítsa, és – mint állítják – eddig 550 milliárd forint bevétel érkezett az Egészségbiztosítási Alapba, és csak idén pedig további 90 milliárd forint folyhat be.
Emellett azzal érvelnek, hogy “2010 óta 40%-kal nőtt Magyarországon a kiskereskedelmi forgalom, tehát az elmúlt évtized növekvő gazdasági teljesítménynek, a magasabb foglalkoztatásnak és az emelkedő reálbéreknek köszönhetően minden termékből többet fogyaszthattak a családok – az egészséges és a chipsadós termékekből is.
Hozzátették, az adó bevezetését követően az egészségügyi kockázatot jelentő termékek fogyasztása visszaesett, az előbb említett növekedés csak évekkel később volt tapasztalható. A chipsadó bevezetése nélkül tehát nemcsak kevesebb bevétele lenne az egészségügynek, hanem mára még több egészségtelen termék fogyna a boltokból.
“A magyar chipsadó úttörő volt Európában, több ország számára is mintaként szolgált. Jól illeszkedik a versenyképes magyar adórendszerbe, amely a munkát terhelő adókat csökkenti, az ország kiadásaihoz szükséges bevételeket pedig elsősorban a fogyasztási típusú adókból biztosítja” – tették hozzá.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
El lehet-e ítélni valakit egy fiatal lány haláláért, ha az illető a tett időpontjában egy másik kontinensen ült a számítógépe előtt?