szerző:
Mérlegen
Tetszett a cikk?

Tényleg fel lehet nem is egy, hanem rögtön két céget építeni a retró érzésre alapozva? Miben más ma vállalkozónak lenni, mint 20 éve? A Mérlegen legújabb adásának vendége Vidák László, a Tisza cipő és a Menza étterem tulajdonosa.

Folytatódik a Mérlegen, a HVG üzleti podcastjának negyedik évada, ahol továbbra is sikeres magyar vállalkozókkal beszélgetünk arról, hogyan építették fel a saját cégüket, és mit tanácsolnának azoknak, akik most vágnának bele.

Az évad második adásában Vidák László volt a vendégünk, aki több mint 20 éve, hogy felélesztette a Tisza cipőt, és elindította az ugyancsak retró érzésre épülő éttermét, a Menzát. A podcastban szó lesz arról, hogy meddig lehet fenntartani az érdeklődést a régi idők termékei iránt, illetve hogyan lehet az új generáció számára is vonzóvá tenni, de természetesen beszélünk arról is, hogy milyen volt együtt dolgozni Azahriah-val, mennyire folyt bele a kollaborációban elkészült cipő készítésébe, és egyáltalán: hogyan jött az együttműködés.

Azt a témát sem kerüljük ki, hogy miért kerül annyiba egy cipő, amennyibe, olcsóbb lenne-e, ha Magyarországról Ázsiába vinnék a termelést, illetve miért lett veszteséges tavaly a Tisza cipő.

A műsor elején ezen túl szó lesz még Donald Trump közösségi oldala kapcsán arról, hogy mi minden képes befolyásolni egy cég értékét, valamint arról is, hogy örökölhetnek-e vagyont a háziállatok.

Iratkozzon fel a Mérlegen csatornájára itt: SpotifyApple Podcasts.

Vagy kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: SpotifyApple PodcastsSoundCloudYouTube.

Váltsd velünk valóra! – a műsort a Raiffeisen Bank támogatja.

  • 00:00 Intró
  • 00:26 Hogyan befolyásolja a Trump Media tőzsdei árfolyamát az amerikai elnökválasztási kampány?
  • 04:52 Örökölhetnek-e vagyont a háziállatok?
  • 09:23 A stúdióban Vidák László
  • 09:50 Mindig is vállalkozó akart lenni?
  • 11:29 Hogyan sikerült a Buffalo cipőket behozni Magyarországra?
  • 16:57 A 2000-es évek eleje: a Menza étterem nyitása, a Tisza cipő átvétele
  • 25:05 Mi változott a Tisza elmúlt 20 éve alatt, meddig marad vonzó ez a fajta nosztalgia?
  • 27:13 Hogyan lehet eljutni a „köztes” korosztályhoz?
  • 29:18 Azahriah és a kollaborációk: hogyan jönnek létre, milyen kihívások vannak ebben?
  • 34:51 Gond-e a cég számára, hogy a Tisza Párt szimpatizánsai a terméküket hordják?
  • 38:04 A magyarországi gyártás előnyei és hátrányai
  • 40:37 Miért kerül annyiba egy cipő, amennyibe, és mit szólnak ehhez a vásárlók?
  • 42:22 Mennyire lenne nehéz hazai alapanyagokat beszerezni?
  • 45:16 Mi az oka annak, hogy bár az árbevétel folyamatosan nő, tavaly mégis veszteséges lett a cég?
  • 49:01 Hogyan alakul a Menza sikere?
  • 54:04 Milyen univerzális vállalkozói tapasztalatok származnak a vendéglátás és a divat területéről?
  • 57:11 Miben más ma vállalkozónak lenni, mint 30 éve?
  • 01:00:17 Mennyire szükséges még a cégeknek ebben a fázisában a személyes jelenlét?
  • 01:02:47 Egy jótanács azoknak, akik vállalkoznának
  • 01:05:15 Hol tart most a nemzetközi terjeszkedés?

Mérlegen: „Azahriah a tervezés minden szakaszánál ott volt” – Vidák László, a Tisza Cipő tulajdonosa

Folytatódik a Mérlegen a HVG üzleti podcastjának negyedik évada, ahol továbbra is sikeres magyar vállalkozókkal beszélgetünk arról, hogyan építették fel saját cégüket, és mit tanácsolnának azoknak, akik most vágnának bele. Az évad második adásában Vidák László lesz a vendégünk, aki több mint 20 éve, hogy felélesztette a Tisza Cipőt és elindította az ugyancsak retroérzésre épülő éttermét, a Menzát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!