Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A kínai óriásüzem éves szinten 1,8 millió köbméter vizet, 283 millió kilowattóra áramot és 26 millió köbméter gázt igényel majd. Naponta 1 400 elkészült kocsit fognak kiszállítani 175 fuvarral. Évi 155 ezer tonna hulladék keletkezik majd a gyártás során, plusz 7 ezer tonna veszélyes hulladék.
Bár az építkezés már hónapok óta zajlik, az illetékes Csongrád megyei kormányhivatal csak nemrégiben, 2025. február 10-én állította ki a BYD-gyár környezethasználati engedélyét – írja az Átlátszó.
A lap birtokába jutott dokumentum alapján az üzem egy kisvároséval felérő mennyiségben fog fogyasztani vizet, áramot és gázt is.
A telephely összes napi vízigénye 7 ezer köbméter/nap, melyből a szociális vízigény 1,7 ezer köbméter/nap, valamint a technológiai üzemegységek összes vízigénye 5,3 ezer köbméter/nap. Éves szinten (250 nap üzemidőt és a munkásszállók, étkezdék 365 napos működését feltételezve) a vízigény összesen 1,8 millió köbméter lesz.
A környezetvédelmi engedély szerint 283,4 millió kWh/év lesz az üzem villamos energia felhasználása.
A szegedi gyár évi 25,7 millió köbméter földgázt fog fogyasztani.
Az engedély megerősíti, hogy az üzemben akkumulátorokat nem fognak gyártani, csak tárolni.
Az akkucsomagokat Kínából tengeren, majd közúton szállítják készen a gyár akkumulátorkirakodó platformjára.
A gyárból körülbelül havi 30 ezer darab, vagyis napi 1 400 darab elkészült járművet fognak kiszállítani. Ez napi nagyjából 175 kiszállítással lesz megoldható. Legalábbis 2027-ig, amikorra a tervek szerint megépül az üzem vasúti kapcsolata, és a kiszállítások fele ide terelődik át.
A gyártás természetesen hulladékkal is jár majd, nem is kevéssel:
A hulladékképződés mértéke a technológiából adódóan jelentős.
Erről azt írják az engedélyben, hogy „A gyárban hozzávetőlegesen 155 ezer tonna speciális kezelés nélkül újrahasznosítható hulladék keletkezik évente”, valamint 7 ezer tonna veszélyes hulladék.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.