Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Szerinte ez logikus lépés lenne, kérdés, kinek kell egy olyan vállalat, amely évente közel tízmilliárd dollár veszteséget termel.
Az amerikai szövetségi kiadások lefaragásával és a kormányzat karcsúsításával megbízott Elon Musk szerdán arról beszélt a Morgan Stanley Bank által szervezett konferencián, hogy mindenképpen privatizálni kellene az amerikai postát (U.S. Postal Service – USPS) és a vasúti személyszállításért felelős Amtraket – írja a Reuters.
Sőt, ez valójában csak az első lépés lenne egy olyan magánosítási hullámban, amit Magyarország az 1990-es évek eleje-közepén látott, Musk ugyanis mindent odadobna a magántőke elé.
„Úgy gondolom, hogy logikus lenne mindent privatizálni, amit észszerűen privatizálni lehet”
– mondta Musk. – „Például privatizálnunk kellene a postát és a vasutat is […] Mindent, amit lehet, privatizálnunk kell” – tette hozzá, feltételezve, hogy ehhez azért kongresszusi jóváhagyásra is szükség lehet.
Januári beiktatása után nem sokkal Donald Trump elnök is megjegyezte, hogy szeretné egyesíteni a postát a kereskedelmi minisztériummal, ami a demokraták szerint törvénysértő.
Az amerikai posta a magyarhoz hasonlóan egy pénzügyi fekete lyuk: 2007 óta több mint 100 milliárd dollár (jelen árfolyamon 380 ezer milliárd forint) veszteséget halmozott fel, egyedül a 2024. szeptember végéig tartó üzleti évben 9,5 milliárd dollárt.
Ahogy az e-mail elterjedt, a postát súlyosan érintette a legfontosabb postai osztály, az első osztályú levelek mennyiségének 80 százalékos csökkenése 1997 óta. A forgalom jelenleg az 1968 óta mért legalacsonyabb szinten van. A USPS nem kommentálta Musk megjegyzéseit.
Az Amtrak nemrég azt közölte, hogy az utasszám 2024-ben már meghaladta a 2019-ben regisztrált csúcsot, miután egy év alatt 15 százalékkal többször, közel 33 milliószor utaztak a vonalain. Ennek ellenére 705 millió dolláros veszteséget kellett elkönyvelniük, ami 9 százalékkal kevesebb, mint 2023-ban.
„Az Amtrak egy szomorú dolog […] nagyon rossz benyomást kelt Amerikáról” – mondta Musk, amikor összehasonlította az állami vasutat a kínaival.
Az Amtrak Musk szavai után úgy nyilatkozott, hogy a vállalat üzleti teljesítménye erős, a bevétel és az utasszám rekordokat döntöget, és fennállása során először akár valós üzemi nyereséget is tud majd termelni (2019-ben ugyan erre már volt példa, amikor 29 millió dolláros eredményt jelentettek, de akkor bizonyos tételeket, például az amortizációt nem vették figyelembe – itt vélhetően ezekkel együtt is nyereségre számít a vállalat).
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.