Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
17 pontban sorolták fel, min kellene javítani, hogy jobb körülmények közt végezhessék a munkájukat.
Nyílt levelet írt az ételfutárok egy köre arról, hogy milyen körülmények között kell dolgozniuk és milyen problémákkal szembesülnek, az írást pedig nemcsak a két nagy ételszállító, a Foodora és a Wolt vezetésének küldték el, hanem a Nemzetgazdasági Minisztériumnak, a Belügyminisztériumnak, illetve a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának is – írja a Népszava.
A levél összesen 17 olyan pontot tartalmaz, amelyen a futárok szerint javítani kellene ahhoz, hogy feladataikat jobb körülmények között végezhessék, és azért folyamodtak ehhez a módszerhez, mert nem közvetlenül a cégekkel akarnak leülni egyeztetni, hiszen a mások által kezdeményezett és lefolytatott tárgyalások sem hoztak érdemi eredményeket. Így kifejezetten a hatóságokon és a médián keresztül szeretnének nyomást gyakorolni a vállalatokra.
A problémák közül az első helyen szerepel az, hogy az utóbbi két évben a címpénzek és távolsági díjak csökkentek és folyamatosan csökkennek, miközben az infláció és a futárok költségei „drámai mértékben nőttek”. A levél szerzői kiemelték, a megrendelők többsége azt gondolja, hogy a kiszállítási díj teljes egészében a futáré lesz, ám ez nem fedi a valóságot. Hasonlóan fajsúlyos elemként kezelik a rendelések és a díjazások átláthatóságát is, állításuk szerint ugyanis a jelenlegi rendszerük nem mutatja áttekinthetően a futárok számára a díjazásuk összetevőit.
A problémák között felmerült az is, hogy az átalányadózásban dolgozó futárok számára igazságtalan a jelenlegi adózási rendszer, amely szerint 40 százalékos a költséghányad és az emellett megmaradó rész, a 60 százalék az adó- és járulékfizetési alap. Szerintük a gépjárműoktatókhoz vagy taxisokhoz hasonlóan 80/20 százalékos megoszlás lenne megfelelő esetükben. E szerint tehát a költséghányad 80 százalék lenne a fennmaradó rész pedig az adóalap.
Tóth Gergely, a Futárok ligája nevű érdekvédelmi szervezet képviselője a Népszavának azt mondta, hogy a levél számos eleme fedi a valóságot, de nem minden részletnél jut a megfelelő következtetésekre, így sajnos nem szolgálja teljes mértékben a futártársadalom érdekeit. Úgy vélte, hogy csak akkor lehet eredményeket elérni, ha párbeszédet kezdeményeznek, és a cégekkel leülnek tárgyalni, és elmondta azt is, számos kérdésben, így például az adózási rendet illetően is szervezetük már felvette a kapcsolatot az MKIK-val.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.