Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
17 pontban sorolták fel, min kellene javítani, hogy jobb körülmények közt végezhessék a munkájukat.
Nyílt levelet írt az ételfutárok egy köre arról, hogy milyen körülmények között kell dolgozniuk és milyen problémákkal szembesülnek, az írást pedig nemcsak a két nagy ételszállító, a Foodora és a Wolt vezetésének küldték el, hanem a Nemzetgazdasági Minisztériumnak, a Belügyminisztériumnak, illetve a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának is – írja a Népszava.
A levél összesen 17 olyan pontot tartalmaz, amelyen a futárok szerint javítani kellene ahhoz, hogy feladataikat jobb körülmények között végezhessék, és azért folyamodtak ehhez a módszerhez, mert nem közvetlenül a cégekkel akarnak leülni egyeztetni, hiszen a mások által kezdeményezett és lefolytatott tárgyalások sem hoztak érdemi eredményeket. Így kifejezetten a hatóságokon és a médián keresztül szeretnének nyomást gyakorolni a vállalatokra.
A problémák közül az első helyen szerepel az, hogy az utóbbi két évben a címpénzek és távolsági díjak csökkentek és folyamatosan csökkennek, miközben az infláció és a futárok költségei „drámai mértékben nőttek”. A levél szerzői kiemelték, a megrendelők többsége azt gondolja, hogy a kiszállítási díj teljes egészében a futáré lesz, ám ez nem fedi a valóságot. Hasonlóan fajsúlyos elemként kezelik a rendelések és a díjazások átláthatóságát is, állításuk szerint ugyanis a jelenlegi rendszerük nem mutatja áttekinthetően a futárok számára a díjazásuk összetevőit.
A problémák között felmerült az is, hogy az átalányadózásban dolgozó futárok számára igazságtalan a jelenlegi adózási rendszer, amely szerint 40 százalékos a költséghányad és az emellett megmaradó rész, a 60 százalék az adó- és járulékfizetési alap. Szerintük a gépjárműoktatókhoz vagy taxisokhoz hasonlóan 80/20 százalékos megoszlás lenne megfelelő esetükben. E szerint tehát a költséghányad 80 százalék lenne a fennmaradó rész pedig az adóalap.
Tóth Gergely, a Futárok ligája nevű érdekvédelmi szervezet képviselője a Népszavának azt mondta, hogy a levél számos eleme fedi a valóságot, de nem minden részletnél jut a megfelelő következtetésekre, így sajnos nem szolgálja teljes mértékben a futártársadalom érdekeit. Úgy vélte, hogy csak akkor lehet eredményeket elérni, ha párbeszédet kezdeményeznek, és a cégekkel leülnek tárgyalni, és elmondta azt is, számos kérdésben, így például az adózási rendet illetően is szervezetük már felvette a kapcsolatot az MKIK-val.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el, vagy egyszerűen távoznak, például Romániába. Közben egyre agresszívebben hódítanak az indiai és kínai szállítók.
Felgyorsítják a felújítási munkákat.
Itt az ideje eldönteni, mi a fontosabb politikai szinten is: a sportsiker vagy a gyermekek biztonsága?
Gulyás Gergely és Panyi Miklós beszélgetéséből több fontos információ is kiderült.