szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A felnőtt ruházati cikkek és cipők 2-10 dollárral drágulnak.

Árat emel az Egyesült Államokban a Nike, mivel attól tart, hogy Donald Trump vámháborúja megtépázza a profitját – írja a CNBC

A lapnak nyilatkozó forrás szerint a felnőtt ruházati cikkek és cipők ára 2-10 dollárral fog emelkedni. Ezen belül 100 és 150 dollár közötti cipők ára 5 dollárral, a 150 dollár feletti cipőké 10 dollárral nő majd. A gyereknek szánt termékek nem drágulnak, ahogy a 100 dollár alatti termékek sem.

Az áremelések június 1-jén lépnek életbe, de az új árak már ezen a héten megjelenhetnek a polcokon.  

A Nike közleményében azt írta, hogy „szezonális tervezésünk részeként rendszeresen értékelik üzletmenetünket és kiigazítják az árképzést”. A vállalat arról nem szólt, hogy a döntésnek köze van-e az új vámokhoz. 

A CNBC ugyanakkor megjegyzi: bár a kiskereskedőknél megszokott, hogy rendszeresen módosítják árstruktúrájukat, a cipőgyártó ipart különösen keményen sújtották Trump vámjai. Jelenleg a Nike a cipők mintegy felét Kínában és Vietnámban gyártja. A kínai árukra 30 százalékos, a Vietnámból származó importra pedig 10 százalékos vám van érvényben.

90 napos szünet, 115 százalékkal alacsonyabb vámok – egyre több részlet derül ki az amerikai-kínai megállapodásról

„Talán nem is voltak olyan nagyon a különbségek, mint gondoltuk” – jegyezték meg az amerikaiak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!