„Ebbe a tükörbe nehéz belenézni” – unokájuk fotózta végig Marika és Sándor tízéves búcsúját
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
Az építőipari közbeszerzéseken tollasodó Szíjj Lászlónak egy másik cége is nagyon szépen termelt.
Nem hiába vette nevére Szíjj László, a Duna Aszfalt és az autópálya-koncessziós cég (Mészáros Lőrinc melletti) tulajdonosa a Közgépet, avagy új nevén a Duna NRG-t tavaly a cégcsoportba, a vállalat rögtön kisebbfajta csodát művelt.
Míg 2023-ban 20,8 milliárd forintos bevételre 750 milliós szerény profit jutott, addig
tavaly negyedannyi, 5,5 milliárdos bevételre termeltek 1,85 milliárdos nyereséget, osztalék kifizetésére nem került sor.
A Közgép Simicska Lajos, a Fidesz egykori pártpénztárnokának, Orbán Viktor közeli szövetségesének az építőipari cége volt, amely Simicska és Orbán 2014-2015-ös látványos összeveszéséig tarolt az állami építőipari közbeszerzéseken. Miután Simicska kikerült a pikszisből, Orbánnak új vállalatok után kellett néznie, és Mészáros Lőrinc érdekeltségein túl ennek egyik fő haszonélvezője a tiszakécskei Szíjj László Duna Aszfalt nevű cége lett, amely 2023-ban már 214 milliárd forint árbevételt ért el (a tavalyi pénzügyi beszámoló még nem érhető el).
A 2018-as választások után Simicska szinte minden vagyonát átadta a NER-elitnek, így került a Közgép 2020-ban Szíjj érdekeltségébe, aki 2024-ben át is nevezte a vállalatot Duna NRG-re (a vállalatot 70 százalékban közvetlenül Szíjj, 30 százalékban a Duna Aszfalt tulajdonolja).
Szíjj László egy másik vállalatának, a 2021-ben alapított Duna Aszfalt Építő Zrt.-nek (figyelem, ez nem azonos a cégcsoport zászlóshajójának tekintendő, fent is említett, teljes nevén Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt.-vel!) is megjelent a pénzügyi beszámolója.
Csodálkozni itt is lehet, hiszen a cég egy év alatt 3,5-szeresére növelte a bevételét, 12,7 milliárdról 41,9 milliárd forintra, míg nyereségét megkétszerezte 3,76 milliárd forintra (ebből 2,5 milliárd üzemi eredmény, további 1,6 milliárd pedig pénzügyi műveletekből származott, 372 milliós adófizetési kötelezettség mellett). Osztalékot itt sem fizettek, a pénzt az eredménytartalékba rakták.
A cégben összesen három szellemi foglalkozású alkalmazott dolgozik, akiknek a bérköltsége összesen 44,6 millió forint volt, ami fejenként havi 1,23 millió forintos fizetést tesz ki.
A pénzügyi beszámoló szerint a vállalat jelenleg az M49-es gyorsforgalmi út, M3-as autópálya és Ököritófülpös között szakasz közútfejlesztési kivitelezési feladatait végzi. A projekt befejezésének várható ideje 2026. szeptember.
Egy másik Szíjj-érdekeltség a Duna Aszfalt Projekt Zrt., amely jelenleg az M4-es gyorsforgalmi út, Törökszentmiklós Kisújszállás közötti szakasz közútfejlesztési kivitelezési feladatait végzi, ennek várható befejezésének ideje 2025. december.
A projekt bizonyosan jól jövedelmez, mert egy év alatt megkétszerezte bevételét (27,9-ről 54,9 milliárd forintra), ahogyan a nyereség is szépen emelkedett 2,1 milliárdról 5,4 milliárd forintra (+257%), az összeget az eredménytartalékba helyezték.
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
A tanárok bérét meg kellene háromszorozni, de Mészáros Lőrinc vagyonát csak egyszet lehet elvenni.
Múktkor is megígérte, aztán változtak. Szavazzon, ön hisz-e a miniszternek.
Igyekeznek javítani a munkaerő-hatékonyságon.
Németh jelenleg a Fidesz parlamenti frakciójának szóvivője.
A veszteséges bababolt most a belvárosban próbál szerencsét.
A lap szerint a Fideszen belül is törésvonalakat okoz az egyre szélsőségesebb kormányzás.