Apple
A cég alma-logójának kiválasztási körülményeihez számos hiedelem fűződik, így például az, hogy az alapító Steve Jobs...
A cég alma-logójának kiválasztási körülményeihez számos hiedelem fűződik, így például az, hogy az alapító Steve Jobs korábban almaültetvényen dolgozott, vagy nagy rajongója volt a Beatles ’Apple’ lemezkiadójának. A valósághoz mégis az a történet áll legközelebb, amely szerint Jobs és társa egy első logó-változatnak egy egyszerű, de tökéletes gyümölcsöt választott, s mivel ennél jobb később sem jutott eszükbe, maradtak ennél.
Az Apple Computer Co. első logóját az egyik cégalapító, Ron Wayne készítette indiai tintával. A rézmetszethez hasonló stílusú ábrázoláson a fizikus Isaac Newton olvasgat épp az almafa alatt, mit sem sejtve arról, hogy nemsokára fejére esik valami.
Egy év telt el a vállalat 1976-os alapítása óta, amikor a Palo Alto-i Regis McKenna reklámügynökség újratervezte a logót: immár egy több színben pompázó almát ábrázolt, amelybe – sziluettje alapján – valaki előzőleg beleharapott. A harapás (angolul bite) ráadásul a számítástechnikai szakkifejezést (byte) juttatja eszünkbe, a logó tervezői szerint ezen felül a „tudás megszerzésére” lehet róluk asszociálni. 1984-ben jelent meg az első Apple Macintosh számítógép, a színes almához ekkor rendelték a jól ismert „Think different” szlogent.
A szivárványszínek 2000-re eltűntek az almából, a legtöbbször kékben, ritkábban más árnyalatokban felbukkanó új logó kissé hi-techesebb árnyalatokat kapott, és ez a márkajelzés a készülékekből domborúan kiemelkedik. Mint a szakmai szájtok megjegyzik: az ember nehezen tudná elképzelni, hogy egy Apple logó stílusosabb lehet annál, mint amilyen most éppen, mindazonáltal valószínűsítik, hogy a krómozottan csillogó ezüstszínű alma lesz a következő lépés a céglogó-történetben.
Erre a linkre kattintva megismerkedhet további márkák történetével.