Rekordnézőt hozott Vágó István és Győzike összeeresztése
Régen nem ült le annyi néző a tévékészülékek elé, mint szombat este, amikor Vágó István a Legyen Ön is milliomos! játékos-székében Gáspár Győzőt vizsgáztatta. Az RTL Klub továbbra is utcahosszal vezet vetélytársai előtt, bár a TV2 még csak egy hete indította útjára őszi műsorstruktúráját. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az év 37. hetében mért nézettségi mutatókat olvashatják.
Kétszeresen is örülhet Győzike az elmúlt heti televíziós szereplései sikerének: előbb a hétfői családi realityt nézték meg 1,84 millióan (csak a Barátok közt epizódját látták többen, 2 millióan aznap), majd a szombati Legyen Ön is milliomos! vendégeként hozta magát, s ültetett 2,4 millió nézőt a képernyők elé, amellyel a legnézettebb heti programmá vált Vágó István vetélkedőjének különkiadása, megtörve kissé a TV2 hagyományosan jó hétvégi eredményeit – ez derül ki legalábbis az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az elmúlt héten mért nézettségi adatokból. A Győzike című hétfői doku-realityvel szemben egyébként a TV2 a Frei Dossziét indította, ám a riportműsor 1,2 millió nézőjével, bár a csatorna legnépszerűbb napi műsora lett, alulmaradt a roma család kalandjaival szemben. Többen látták viszont a Szulák-showt (850 ezren), mint az RTL által hasonló időpontban sugárzott, a New York-i terrorakció nyomán forgatott 9/11 – A katasztrófa után című filmdrámát (538 ezer néző). Kedden a legnézettebb műsornak ismét a Barátok közt bizonyult (1,82 millió nézővel), az ellene küldött TV2-s Irigy Hónaljmirigy-show-t 1,5 millió ember látta a teljes lakosságból. A kereskedelmi szempontból fontosabbnak tartott 18-49 év közöttiek korcsoportjában egyébként Mirigyéket csupán 32 ezerrel kevesebben látták, mint a Berényi családot. A köztelevízión a legnézettebb napi program az Életképek című Horváth Ádám rendezésében készülő magyar sorozat volt, egymillió fölötti nézőszámmal.
Nem akadt legyőzőre az RTL Klub napi szappanoperája szerdán sem (1,98 millió néző), ám amint vége lett, a nézők többsége Columbo felügyelő nyomozását követte figyelemmel (1,36 millióan). Jól szerepelt továbbá a Jóban-rosszban, hiszen szerdán éppenséggel sikerült legyőznie az RTL Klub Fókuszát. A TV2 szappanoperáját 1,35 millióan, míg a bulvármagazint 1,32 millióan látták. Az MTV A tévé ügyvédjével rukkolt elő (793 ezer néző), s a Doktor nagyfőnök című francia filmsorozattal (711 ezer néző). Csütörtökön ismét a papírforma érvényesült: a Berényi család újabb történetét senki nem tudta überelni, de Vágó István vetélkedője, a Gálvölgyi-show, a Fókusz és a Híradó is népszerűbb volt a vetélytárs csatornák programjainál.
A Lost – Eltűntek bizonyult ismét a 18-49-esek körében a legnézettebb műsornak péntek este, bár a teljes lakosság körében a szokásos felállás volt a nyerő: Barátok közt és Legyen Ön is milliomos! A TV2 szeptembertől ismét jelentkező, korábban nagy sikert aratott vetélkedője, a Gundel Takács Gábor vezette Áll az alku ezúttal sem a Barátok közttel, sem a Losttal nem tudta felvenni a versenyt, 1,23 millióan látták. Az MTV-n késő este sugárzott A Nagy Könyv tizenkét perces epizódja 510 ezer nézőt hozott. Szombaton aztán Győzike és barátai mindenkit lesöpörtek a színről, s a Vágó-féle vetélkedő keretében az elmúlt hét legmagasabb nézettségét érték el: 2,4 millió ember volt kíváncsi rájuk a teljes lakosságból. A vele szemben a TV2-n futtatott Földrengés New Yorkban című német-amerikai katasztrófafilmnek ilyen körülmények között csupán 712 ezer néző jutott. A kései kezdése ellenére ennél még a köztévén leadott Dirty Dancing is jobban szerepelt (749 ezer néző). Vasárnap ismét a papírforma érvényesült, ám a korábbiakhoz képest ellenkező előjellel: a TV2 műsorai arattak. A Napló a legnézettebb napi műsor lett (2,01 millió nézővel), s jól szerepelt a Csúcsformában című amerikai akcióvígjáték (1,9 millió néző) s a Tények is (1,45 millió). A Heti hetes azonban 1,37 millió nézőjével már felülmúlta a TV2-n vetített A harc mestere című filmet (575 ezer néző). A köztelevízión A szólás szabadsága 536 ezer nézőt hozott.
Az év 36. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 29,6 illetve 30,8 százaléka választotta, szemben a TV2 26,0 és 27,1 százalékával, az M1 12,9; 8,6 százalékával és a Viasat3 4,4; 5,7 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 35,1 százaléka, a 18-49-esek 36,8 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 27,6; 30,1 százalékuk, az M1-et 14,3; 9,3 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,8; 4,7 százalékuk.