szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az első budapesti trolivonal 1933 végén Óbudán, a Vörösvári út és a temető közti 3,8 kilométeres pályán nyílt meg.

A felsővezetéket a BESZKÁRT, a budapesti közlekedési vállalat építette ki, a három, egyenként 55 fő szállítására alkalmas jármű közül kettőt a Ganz gyár készített angol licenc alapján, egyet Brown-Boveri berendezéssel a MÁVAG. A Boveri-trolin működött elsőként sűrített levegő mozgatta önműködő ajtó, a Ganz-trolik ajtói kézzel működtek. A kocsik végsebessége 30-40 km/óra volt, amit korlátozni kellett az esetleges úthibák miatt. Az évi utasforgalom 0,4 - 1 millió fő között ingadozott.

A trolibuszok kezdetben a 7-es számjelzést kapták, majd még 1936 előtt a T jelzés váltotta fel a 7-est. A vonal Budapest ostroma alatt elpusztult és nem is építették újjá, a járművek tanulókocsik lettek, majd - a kocsihiány enyhítésére - 1953-55 közt rövid időre még újra forgalomba álltak - olvasható a Budapest Anno blogon. Kíváncsi arra, hogyan nézett ki a trolibusz? Látogasson el a blogra.

A 30-as évek trolijához kattintson a fenti linkre!
BKK
hvg.hu Napi merítés

Milyen volt az Örs vezér tere 1960-ban?

A téren, amely a nevét 1932-ben kapta, 1954 és 1961 között épült fel a környéken az első lakótelep jellegzetesen szocreál stílusban, a mai metróállomással átellenben, a Kerepesi út és a Pillangó utca mentén.

A seprű evolúciójának eddigi csúcsa: teszten a Bosch fénnyel támadó okosporszívója

A seprű evolúciójának eddigi csúcsa: teszten a Bosch fénnyel támadó okosporszívója

Trump akkora fegyverkezési versenybe kezdett, mintha nem lenne holnap

Trump akkora fegyverkezési versenybe kezdett, mintha nem lenne holnap

Kémkedünk, kémkedünk? – akkor jön a 200 milliárd forintos csekk

Kémkedünk, kémkedünk? – akkor jön a 200 milliárd forintos csekk

A halál utáni élet és a hiábavaló élet – Mahler a Müpában

A halál utáni élet és a hiábavaló élet – Mahler a Müpában