szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A taxipiacon tervezett szabályozás ugyan a minőséget, a kedvező árakat és a hatékonyságot helyezi előtérbe, cserébe kartellpiaccá alakítja a fővárosi taxizást. A megszűnő versenyhelyzet pedig nem másnak lesz rosszabb, mint a fogyasztóknak - írja a Kapitalizmus.hu szerzője.

A számos előírás nyilván egyfajta belső söprést is jelent a valakik által valamiért túlméretezettnek tartott fővárosi taxispiacon, ami, ha így is van (most 5500-6000 taxis működik engedéllyel a fővárosban, bár egyes számítások szerint elég volna 4000), nem azt jelenti automatikusan, hogy a probléma állami, illetve önkormányzati megoldás után kiált. Ha ennyi taxis valahogy megél a piacon, és az igénytelenebbekre is van igény, akkor mi is szól az ellen, hogy a piac, azaz ön meg én meg a többi utas döntsön? - kérdi a szerző.

A teljes bejegyzés a Kapitalizmus blogon olvasható.

 

Polt Péter: Még nem lehet megállapítani, hogy történt-e bűncselekmény az újdörögdi gránátbalesetben

Polt Péter: Még nem lehet megállapítani, hogy történt-e bűncselekmény az újdörögdi gránátbalesetben

Lövöldözés volt egy floridai egyetemen, egy ember meghalt és legalább hatan megsérültek

Lövöldözés volt egy floridai egyetemen, egy ember meghalt és legalább hatan megsérültek

Bejött a demokraták Rogán-trükkje, Orbánék most futhatnak az amerikai álmuk után

Bejött a demokraták Rogán-trükkje, Orbánék most futhatnak az amerikai álmuk után

2031 lóerő, villany nélkül – itt a világ legerősebb belső égésű motoros autója

2031 lóerő, villany nélkül – itt a világ legerősebb belső égésű motoros autója