szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több nappal a Michelin-ügy kirobbanását követően Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója elismerte, hogy a Forma-1-es Ferrari-csapat "jelentette fel" a Michelint a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA), s ezt követően született meg a gumi-ellenőrzés megszigorításáról szóló döntés.

"A futam után elmondtuk, hogy túlságosan széles az ellenfeleink gumifelülete. Közöltük, hogy a továbbiakban nem vagyunk hajlandók elfogadni azt, hogy ilyen módon veszítsünk" - mondta a maranellói istálló technikai igazgatója a Gazzetta dello Sportnak. Az első gumik szabályosnál nagyobb futófelülete miatt az autó eleje sokkal kiegyensúlyozottabb, ez elsősorban a fékezésénél jelent előnyt. Így a kocsi sokkal hatékonyabb teljesítményre képes a kanyarokban, vagyis a pilóták nagy hasznot húzhatnak a szabálytalan abroncsok használatából.
A Forma-1 szabályzata szerint az első gumik futófelületének szélessége nem haladhatja meg a 270 mm-t, ezt az értéket eddig a versenyek előtt mérték, mostantól viszont a versenyek után ellenőriznék. Az FIA a mogyoródi verseny után figyelmeztette a Michelint használó csapatokat: ha jövő héten Olaszországban a futófelület mérete túllépi a megengedettet, akkor megbüntetik őket. A francia gumigyártó abroncsait a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes, a Renault, a Jaguar-Cosworth és a Toyota használja, a többi csapatot a Bridgestone támogatja. (MTI)
Havas Henrik: „Ha Magyar Péter nyer, akkor disszidálok”

Havas Henrik: „Ha Magyar Péter nyer, akkor disszidálok”

Nemzetközi lapszemle: Áll az tűzfal Európában, Orbánt és Le Pent nem akarják kiengedni mögüle

Nemzetközi lapszemle: Áll az tűzfal Európában, Orbánt és Le Pent nem akarják kiengedni mögüle

Lövésenként 50 forintból szedi le az ellenséges drónrajokat egy új energiafegyver

Lövésenként 50 forintból szedi le az ellenséges drónrajokat egy új energiafegyver

Gyárfás Tamás meg volt győződve arról, hogy felmentik a Fenyő-ügyben

Gyárfás Tamás meg volt győződve arról, hogy felmentik a Fenyő-ügyben