szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több nappal a Michelin-ügy kirobbanását követően Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója elismerte, hogy a Forma-1-es Ferrari-csapat "jelentette fel" a Michelint a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA), s ezt követően született meg a gumi-ellenőrzés megszigorításáról szóló döntés.

"A futam után elmondtuk, hogy túlságosan széles az ellenfeleink gumifelülete. Közöltük, hogy a továbbiakban nem vagyunk hajlandók elfogadni azt, hogy ilyen módon veszítsünk" - mondta a maranellói istálló technikai igazgatója a Gazzetta dello Sportnak. Az első gumik szabályosnál nagyobb futófelülete miatt az autó eleje sokkal kiegyensúlyozottabb, ez elsősorban a fékezésénél jelent előnyt. Így a kocsi sokkal hatékonyabb teljesítményre képes a kanyarokban, vagyis a pilóták nagy hasznot húzhatnak a szabálytalan abroncsok használatából.
A Forma-1 szabályzata szerint az első gumik futófelületének szélessége nem haladhatja meg a 270 mm-t, ezt az értéket eddig a versenyek előtt mérték, mostantól viszont a versenyek után ellenőriznék. Az FIA a mogyoródi verseny után figyelmeztette a Michelint használó csapatokat: ha jövő héten Olaszországban a futófelület mérete túllépi a megengedettet, akkor megbüntetik őket. A francia gumigyártó abroncsait a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes, a Renault, a Jaguar-Cosworth és a Toyota használja, a többi csapatot a Bridgestone támogatja. (MTI)
Alaposan átrendezte a lakáspiacot a falusi csok

Alaposan átrendezte a lakáspiacot a falusi csok

Jó hírek Szerbiából: folyamatosan csökken az új fertőzöttek száma

Jó hírek Szerbiából: folyamatosan csökken az új fertőzöttek száma

Itt a Samsung idei legerősebb telefonjának hivatalos videója

Itt a Samsung idei legerősebb telefonjának hivatalos videója