szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Turizmus Zrt.

Rajtra készen
Creative Commons

A Magyar Turizmus Zrt. a Magyar Nagydíj turisztikai jelentőségére való tekintettel több, mint fél évtizede szorosan együttműködik a Hungaroring Sport Zrt.-vel. Az együttműködés keretében az MT Zrt. munkatársai a Formula 1 futamra kilátogató hazai és külföldi turistákat két információs ponton látják el az országgal, a régióval illetve a Magyar Nagydíjjal kapcsolatos információkkal. Az MT Zrt. a Hungaroringen felállított standjain térképek, kiadványok terjesztésével, valamint Magyarországról szóló turisztikai információkkal ösztönzi a versenyre érkező külföldi vendégeket hosszabb tartózkodásra és visszatérésre. (A standok a Super Gold és Silver tribünökön találhatóak.) A turistákon kívül a Magyar Turizmus Zrt. nagy figyelmet fordít a verseny idejére hazánkba akkreditált nemzetközi média képviselőire is. Számukra a sajtóközpontba készít be turisztikai információs csomagokat.

A külföldi utazók figyelmét a Magyar Turizmus Zrt. külképviseletei számos akcióval – DM akciókkal (nagyközönség, szakma, újságírók), hírlevelek, kiadványok és honlapjaik segítségével – hívták fel a rendezvényre.

Németországban a Bahn TV Magyarországról szóló adásából értesülhettek a rendezvényről, továbbá egy on-line DM akció keretében 173.000 autósport iránt érdeklődő címére küldtek ki hírlevelet. A hírlevél elvezet az MT Zrt. német honlapjára, ahol a regisztrálók között 10 db belépőjegyet sorsoltak ki a Magyar Nagydíjra. A turisztikai marketingszervezet az ADAC Reiseservice német autósklubbal való szoros együttműködésének köszönhetően a klub saját oldalán, a hírek között is beszámol a rendezvényről.

Az észak-európai utazók figyelemfelkeltésére az MT Zrt. július elején, a silverstoni futam alatt a két legolvasottabb észak-európai hírportál – Helsingin Sanomat finn, illetve az Aftonbladet svéd napilap – sportoldalain helyezett el hirdetést.

Olaszországban több mint 1000 újságírót és szerkesztőséget értesítettek hírlevélben a Forma1 Magyar Nagydíjról. Az esemény az MT Zrt. olasz honlapján – a szakmai és a nagyközönségi oldalon egyaránt – kiemelt helyen szerepel. Itt a versenyhez kapcsolódó jótékonysági futballmérkőzést – amelyen a F1-es pilóták játszanak – szintén népszerűsítik, valamint közel 500.000 potenciális látogató tematikus hírlevélben is olvashatott róla. A jótékonysági mérkőzés híre jelentős érdeklődést váltott ki az olasz sajtó körében, olyannyira, hogy a közszolgálati televízió is beszámolt róla.

Lengyelországban több országos napilapban – Rzeczpospolita, Dziennik, valamint a Gazeta Wyborcza sport mellékletében – helyezett el az MT Zrt. hirdetéseket. A Társaság 25.000 címre elektronikus hírlevelet is kiküldött, a Dziennik napilap internetes oldalán a sport rovatban bannert helyezett el, továbbá a F1 rajongók az MT Zrt. lengyel honlapján is tájékozódhatnak az eseményről. A lengyel Gubicza népszerűségének köszönhetően a versenyre várhatóan több mint 20 ezer lengyel vendég érkezik.

A szomszédos Ausztriában az APA (Austria Presse Agentur – osztrák hírügynökség) és a turisztikai szaksajtó segítségével, programajánlókban népszerűsítette a Társaság az eseményt. A száguldó cirkuszról így 43.000 olvasó – média- és turisztikai szakemberek, egyéb döntéshozók – értesülhetett. Beszámolt a versenyről a 400.000 fős olvasótáborral rendelkező Bahnmax magazin, valamint 2 órás Magyarországról szóló összeállításában a Rádió Wien is.

Szlovákiában elektronikus hírlevélben hívták fel mintegy 140 utazási iroda és 50 médiaszakember figyelmét.

Spanyolországban, mint arról korábban hírt adtunk, már március közepén megkezdődött a közönségcsalogató akció a F1-re. A több szolgáltató közreműködésével – BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., Malév Zrt., Fornetti España és Hungaroring Zrt. – indított kampány keretében Európa harmadik legnagyobb franchise hálózata, a kecskeméti székhelyű Fornetti vállalat termékeinek zacskóján elhelyezett hirdetés hívta fel a figyelmet egészen június közepéig, továbbá a sokak által kedvelt finomságokat és Budapestet együtt népszerűsítő megállítótáblák, szórólapok és on-line hirdetési eszközök tették a kampányt még hatékonyabbá. Az érdeklődők egy sorsjátékon is részt vehettek, amelynek nyertesei Budapesten tölthetnek el egy hétvégét, és VIP Gold belépővel részt vehetnek a Magyar Nagydíjon.

Az Egyesült Királyságban Internetes hirdetés került elhelyezésre a Travmedia turisztikai PR oldalon. Írországban az Abroad vezető utazási magazin nyári számában elhelyezett sajtóhirdetés által 10.000 olvasó értesülhetett a Magyar Nagydíjról, amelyre az MT Zrt. a hírlevelében megjelentetett eseményajánlóban is felhívta az utazók figyelmét.

A külképviseletek erőteljes marketingkommunikációja mellett az esemény sikeréhez a  hazai Tourinform irodák is jelentős mértékben hozzájárulnak.

A Forma 1 magyarországi megrendezése – hasonlóan a többi, nagy tömegeket vonzó megarendezvényhez – hazánk turizmusára számos (közvetett és közvetlen) kedvező hatást gyakorol. A közvetlen hatások között kiemelhető a budapesti szálláshelyek jelentős forgalombővülése. A Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint a Forma 1 Magyar Nagydíj négy napja alatt a versenyzők és a futam közreműködői, valamint a külföldi látogatók csaknem 80%-a és a belföldi látogatók mintegy 10%-a vesz igénybe kereskedelmi szálláshelyet. Ez a kereslet a futam ideje alatt a magasabb kategóriájú budapesti szállodák kapacitásának csaknem teljes egészét lefoglalja. Az MT Zrt. becslése szerint a vizsgált budapesti szálláshelyeken generált ÁFA-bevétel mintegy 185 millió forint. A Forma 1 Magyar Nagydíj látogatóinak, versenyzőinek és közreműködőinek költése mintegy 14,6 milliárd forint, amelynek ÁFA-tartalma 2,43 milliárd forint. A közvetett hatások között elsősorban említhető Magyarország mint turisztikai desztináció ismertségének növelése és pozitív imázsának erősítése. A versenyt világszerte mintegy 350 millió néző kíséri figyelemmel a televízión keresztül.

www.itthon.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!