szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A GVH 1 milliós bírsággal sújtott egy céget, mert az valótlan állításokat fogalmazott meg egy kozmetikummal kapcsolatban.

A Studio Moderna 2000 TV-Shop Hungary Kft. reklámjaiban valótlanul állította, hogy az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum több független klinikai kutató laboratórium eredményei által bizonyítottan 9 perc alatt akár 47 százalékkal csökkenti a narancsbőr láthatóságát, 6 hét használat után akár 72 százalékkal csökkenti a cellulitisz láthatóságát, 6 hét után akár 15 centiméterrel csökkenti a comb körfogatát - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Napi Gazdaság híre szerint a vállalkozás emiatt 1 millió forint bírságot kapott.

A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a reklámok megjelentetése időben elhúzódott, valamint a megtévesztő hirdetésekkel megcélzott csoport az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztói kört alkot. A bírságon túlmenően a GVH kötelezte a vállalkozást arra is, hogy internetes oldalán 3 hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a Versenyhivatal döntését - idézte a napilap a hatósági döntést.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!