szerző:
Medipress
Tetszett a cikk?

Ma már minden fogkrém-reklám auzt sugallja, hogy bárkinek lehetnek vakító fehér fogsora. A Journal of Clinical Dentistry című folyóiratban megjelent tanulmányban 26 különböző fehérítő fogkrém hatását vizsgálták, és nem számolnak be semmi bíztatóról.

Míg a tapaszt és a hidat hosszú ideig a fogsoron kell tartani, a fehérítő fogkrémeket csak be kell dörzsölni, és hatóanyaguk révén segítenek eltávolítani a fogak felületéről a kávé, cigaretta, vörösbor, üdítőitalok és különféle ételek okozta foltokat. Legalábbis ezt állítják a gyártók.

A Procter & Gamble nemrég két új termékkel állt elő, melyek hidratált szilícium-dioxidot tartalmaznak, illetve az egyik változat emellett még nátrium-hexametafoszfátot is, ami fellazítja a foltokat és így megkönnyíti a dörzsölő anyag munkáját. Ezeket a fogkrémeket minden étkezés után, de legalább naponta kétszer érdemes alkalmazni a látványos eredmény érdekében. A Johnson & Johnson cég is a fehérítés ígéretére alapozta új fogkrémmárkáit, melyek szintén tartalmaznak hidratált szilícium-dioxidot, illetve egyik termékük még karbamid-peroxidot is.

Vincent Mayher fogorvos arról számolt be, hogy a híddal és a tapasszal ellentétben a fogkrémek csak a fog felszínén fejtik ki hatásukat, a bennük található fehérítőanyag pedig hamar lemosódik. A Journal of Clinical Dentistry című folyóiratban megjelent tanulmányban 26 különböző fehérítő fogkrém hatását vizsgálták tehenek fogzománcán, és – amint arról Bruce Schemehorn, a tanulmány szerzője beszámolt – összességében arra derült fény, hogy minél hatékonyabb egy fogkrém fehérítő hatása, annál jobban károsítja a zománcot. Az ideális fogkrém azonban egyszerre gyengéd a zománchoz és hatékony a foltokkal szemben, de Schemehorn úgy nyilatkozott, harmincévnyi kutatómunkája során ilyen termékkel még nem találkozott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Évi átlag negyed liter fogkrémet használunk el

A fogkrém kiskereskedelmi forgalma stagnál, viszont növekszik a fogkefe eladása: akik mossák a fogukat, valószínűleg gyakrabban cserélnek fogkefét, mint korábban. Tavaly július és idén június között ugyanis a boltokban mintegy 11 millió darab fogkefét adtak el, 15 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat. A legutóbbi időszakban évente 2,4 millió liter körül alakult a fogkrém kiskereskedelmi értékesítése.