szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

Mélyen elkötelezettek vagyunk a magyar termékek iránt, de szégyenszemre magyar szépségápolási termékeket eddig nem...

Mélyen elkötelezettek vagyunk a magyar termékek iránt, de szégyenszemre magyar szépségápolási termékeket eddig nem nagyon teszteltünk. Próbálkoztunk ugyan korábban az Ilcsinél, de merev hallgatásba ütköztünk többször is. Amikor nemrégiben megláttuk a Salvus új arcápolási vonalát, fellelkesültünk, hogy végre van elég márka egy körképhez, de végül csak két gyártóval sikerült felvennünk a kapcsolatot. Két termékről, különösen két ennyire eltérő termékről pedig nem sok értelme van összehasonlító anyagot készíteni, ezért inkább két különálló cikk mellett döntöttünk. Már csak azért is, mert mindkét brand megérdemli a hírverést. A korábban már bemutatott Omorovicza a semmiből érkezve pár év alatt világbirodalmat épített (minket is meggyőztek teljesen), míg a jelen írásban tárgyalt Helia-D több évtizedes sikert tudhat maga mögött.

A Helia-D volt talán az első olyan szépségápolási márka, amely teljes egészében magyar szabadalom alapján készült és külföldön is eszeveszett sikert aratott. Volt olyan időszak, amikor amerikai és japán ismerősök minden látogatásnál hatalmas mennyiségű Helia-D-vel tértek haza, mivel saját hazájukban méregdrágán juthattak csak hozzá. Szintén első volt a brand itthon a designer csomagolás alkalmazásával, amikor Szász Endre tervezte meg a krémek külsejét. De számos más, úttörőnek számító marketing fogás kötődik a Helia-D névhez, mint például a Szent Jupát projekttel közös férfi vonal. A márka ismertsége később a tulajdonosváltások során némileg megkopott, ráadásul betörtek a magyar piacra is a multik, akik sajnos elég sikeresen súlykolták termékeiket a fogyasztó fejébe.

Design by Szász Endre
retronom.hu

A Helia-D ugyan némileg háttérbe szorult, de a legkevésbé sem tűnt el, sőt, számos új termékkel jelentkezett az elmúlt években. A márka továbbra is népszerű külföldön, számos online üzlet foglalkozik a forgalmazásával, szépségbloggerek rajonganak érte youtube videókban. Itthon is elérhető a nagyobb drogériákban, például a DM-ben, de a kommunikáció visszafogott, ezért sajnos attól tartunk, a fogyasztók jelentős része nehezebben veszi észre. Érdekes módon a nemzetközi piacon ma már olyan fontos szerep jut a közösségi médiában keletkező véleményeknek, hogy egy valóban jó minőségű termék akár reklám nélkül is remekül boldogulhat, csak egy kezdő "buzzra" van szükség, hogy felkapják a nevét.

A Helia-D-vel való viszonyunk a márka keletkezéséig nyúlik vissza, éveken keresztül csak ezt használtuk, ahogy számos honfitársunk tette. Aztán mi is hűtlenek lettünk egy időre. Most azonban nagy örömmel próbáltuk ki a márka négy termékét, két klasszikust és két egészen új fejlesztést.

A klasszikus jelzőt jelent esetben szó szerint kell érteni. Ha emlékezetünk nem csal, az eredeti recept szinte semmit nem változott, ugyanaz az illat, állag és hatás jellemzi a krémeket most is. Ezt a változatlanságot talán néhányan felrónák, ahelyett, hogy dicsérik, de szerintünk a szépségápolási piac teljesen indokolatlanul és idegesítően túl van pörgetve. Mi pedig, amilyen kis gyagya fogyasztók vagyunk, hiszünk a sok ostoba reklámnak, hogy egy újabb fejlesztés aztán már tényleg megoldja minden gondunkat. Holott számos bőrgyógyász és kozmetikus szerint bőrproblémáink jelentős részét maguk az arcápolási céllal vásárolt termékek okozzák. A Helia-D krémek hatóanyagát szolgáló napraforgószár az elmúlt húsz évben ugyanúgy megtartotta a méretéhez képest meglepően súlyos tányérokat és képes volt a nap felé fordulni, anélkül, hogy bármiféle fejlesztéseket eszközöltek volna az összetételében. Úgyhogy a napraforgószárból kinyert auxin is a mai napig hatásos maradt, akármiket is találtak ki közben a fejlesztők boszorkánykohyháiban.

Az eredetiségnek persze akad egy kis árnyoldala is, a klasszikus Helia-D krémek ma már egy kicsit túl tömörnek hatnak, viszont ebből kifolyólag hihetetlenül gazdaságosak. A felszívódást igen egyszerűen segíthetjük, a krémet szétkenjük tenyerünkben és pár csepp vízzel fellazítjuk, majd utána kenjük fel az arcra. Figyelembe véve az 1290 forint körüli árat, egy tégely akár hat hónapig is elegendő lehet, így ár-érték viszonylatban kiemelkedőnek számít.

A klasszikus termékek változatlan fogyasztása mellett a fejlesztés sem állt le, az újabb típusú arckrémek közül kétfélét próbáltunk ki, a Fruit Selectionből a száraz bőrre való változatot és New Generation Aquaboom mélyhidratáló arcgélt. Mindkét termék egyértelműen a nemzetközi trendeknek megfelelően született, külsejüket, hatóanyagukat, állagukat tekintve egyaránt. A gyümölcsös krém rendkívül könnyed, hamar felszívódik, aránylag enyhe illattal. Állaga miatt akár uniszex felhasználást is lehetséges lenne, de ahhoz sajnos mégis túl erőteljesen illatozik. Még ennél is erőteljesebb a gél, ez nekünk hatalmas és nem túl kellemes meglepetés volt, valahogy az ilyen áttetsző termékektől visszafogottságot várunk. A felszívódása ennek is igen jó és mivel gél, férfiaknak is alkalmas lehetne, de elképzelni nem tudunk olyan hímet, aki ezt a vattacukor szagot elviselné magán. Nyilván a legfiatalabbakat célozták meg, nekik biztos tetszik is, mi nem tudunk elvonatkoztatni saját ízlésünktől. A hatásuk azonban remek, ahogy a csomagolásuk is. Magyar arcra tehát van magyar krém, ráadásul jó áron!

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!