szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Moschino meghökkentő kollekcióval állt elő, amivel nem csak a McDonald'snak, de a szorgos mekis dolgozóknak is kivívta a haragját.

A Moschinó új kreatív igazgatója, Jeremy Scott első kollekciójával duplán célba talált: felkeltette nem csupán a divat, de a fast food rajongóinak is a figyelmét. A McDonald's-uniformisok ihlette ruhákért odavannak nem csak az úgynevezett streetstylerek (akik az utcai divat trendszetterei), de még olyan sztárok is, mint Katy Perry vagy Rita Ora.

AFP / Tiziana Fabi

A milánói divathéten két hete bemutatott piros, sárga mekis cuccok azonban nem arattak osztatlan sikert, főleg a McDonald's felől hallani háborgásokat, ott dolgozók például kiakadtak, hogy gúnyt űz belőlük a divatház. "Aki több ezer dollárt kiad olyan ruhákra, melyeket az alig valamicskét kereső dolgozók inspiráltak, az kigúnyolja őket", egy másik mekis alkalmazott úgy regált: "aki a McDonald'snál dolgozik, tudja, hogy ezen [mármint az egyenruhán] semmi nem divatos", egy New York-i kolléga pedig így hőbörgött: "furcsa humoruk lehet a divathoz értőknek. Azt gondolják, hogy trendi parodizálni az egyenruhánkat, melyekben naponta épp annyit keresünk, hogy kifizessük a számláinkat. Elszomorít. Ha akarnám, sem tudnám megengedni magamnak ezeket a táskákat". A kollekcióban az egyik táska 1265 dollárba kerül (kb. 285 ezer forint), a steppelt bőr retikülön egy a McDonald'séra nagyon hasonlító aranysárga M-betű látható, ami ugyebár a Moschino kezdőbetűje is.

AFP / Tiziana Fabi

A divatőrülteket nem érdeklik az etikai megfontolások, az Elle.com szerint a mekis Moschino-hátizsákot már elkapkodták a webshopból. Erre pedig már a McDonald's is vérszemet kapott, a Daily Mail szerint jogi útra terelné az ügyet, méghozzá arculati elemeinek lekoppintása miatt.

AFP / Tiziana Fabi
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!