HVG Extra Pszichológia
HVG Extra Pszichológia
Tetszett a cikk?

Az üzletasszonyoknak egy vizsgálat szerint szinte mindegy.

Minden üzletkötés alapja a bizalom.

A rutinos üzletemberek eszköztárában a small talk, azaz a könnyed csevej az egyik leghatásosabb elem, amit tárgyalás előtt bevethetnek a bizalom megalapozásához.

Ezzel is megágyaznak a sikeres együttműködésnek.

Mivel a nőket a társadalmi sztereotípia szerint eleve szociálisabbnak és kommunikatívabbnak tartjuk a férfiaknál, nekik a small talk nem hoz extra előnyt üzleti környezetben.

Tőlük ez megszokott, elvárt viselkedés. Nem úgy a férfiaknál!

A Basic and Applied Social Psychology hasábjain nemrég publikált kutatás a Müncheni Műszaki Egyetem, a szintén német Lajos Miksa Egyetem és Amerikai Egyetem munkatársainak közösen végzett vizsgálatából született.

Eredményeik egyértelművé teszik, hogy a férfiak és a nők is jobb színben tűnnek fel, ha a tárgyalás előtt könnyed csevegésbe elegyednek.

Igen ám, de csak a férfiak kovácsolnak ebből üzleti hasznot, előnyösebb feltételek elérésével távozva a tárgyalásról.

Különösen olyan helyzetekben mutatkozik meg ez a különbség, amelyekben meglepő gesztus a férfiak közvetlensége, ezért ennek hatására kedvezőbb kép alakul ki róluk.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!