Énekesnők párbaja: „ha van melle és feneke, akkor megveszik”
Beyoncé a többhetes médiamellőzés után egy fürdőruhás címlappal próbálja visszaszerezni a figyelmet.
© AP |
Az idei címlaplány személye minden eddiginél érdekesebb választás a tekintélyes kiadvány szerkesztői részéről. Egyrészt a bőre színe miatt, erről hosszasan értekezik is blogjában a Sports Illustrated egy korábbi döntéshozója, mivel Tyra Banks 10 évvel ezelőtti igen népszerű címlapja óta fekete bőrű modellnek nem sikerült az első oldalra kerülnie. Régi vita, vajon számít-e egyáltalán a magazin vásárlóinak a lányok etnikuma, befolyásolja-e ez az eladást. Állítólag az egyik sales ember erre csak annyit mondott: ha van melle és feneke, akkor megveszik.
A másik különlegesség, hogy Beyoncé saját, édesanyjával közös cégének fürdőruháját viseli, amit egyébként nem neveznénk különösebben szépnek vagy újítónak, de a Knowles mama ennyire képes, ez már korábban is kiderült a Destiny's Child időnként kifejezetten nevetséges fellépőruháiból. A harmadik tényező, ami miatt érdemes ezt a hír körüljárni, az az, hogy Beyoncének semmi köze a sporthoz, még csak különösebben fittnek sem mondanánk, bár néha énekel sportrendezvények szünetében. Ráadásul a képeket tavaly év végén készítették, nagyon közel a megjelenés dátumához, ez pedig igencsak szokatlan eljárás egy ekkora jelentőségű címlapnál.
A média világában sok furcsa dolgot láttunk már, ha nem tűnne teljes lehetetlenségnek, azt mondanánk, a Knowles család megvette a Swimsuit edition első oldalát az énekes kislánynak. Mert ez a címlap bizony jelenleg sokkal többet hozhat a dalospacsirtának, mint a Sports Illustratednek.
Beyoncé ugyanis pillanatnyilag nem elégedett azzal, amit a médiában lát. A Vanity Fairben a nálunk e héten bemutatott Dreamgirls című musical film kapcsán komoly anyagot állítottak össze, képben, szövegben egyaránt. Ebből kiderült, hogy Beyoncé gyakorlatilag beerőszakolta magát a filmbe, hogy eljátszhassa a Diana Ross-ról mintázott vezető énekesnőt a lánytrióban. Állhatatosan könyörgött a meghallgatásért, komolyan felkészült mind zeneileg, mind megjelenését tekintve, ezzel meg is győzte a rendezőt és a producert. A két másik szereplőt szinte teljesen ismeretlen lányok közül választották ki. Beyoncé lefogyott a film kedvéért, diétájával, jelmezeivel tele volt a sajtó, a Vanity Fair-nek készült fotókon is abszolút dominált a személye.
Aztán eljött a bemutató, a kritikák, majd a díjátadók szezonja. És Beyoncé tökéletesen a háttérbe szorult. A lányok közül Jennifer Hudson alakítását emelte ki mindenki, gyakorlatilag minden lehetséges díjra jelölték, és ami ennél is megdöbbentőbb, kb. tízből nyolcat meg is kapott. A szinte teljesen elfeledett reality show szereplőből egyszerre ünnepelt, tisztelt sztár lett, átalakulása jól nyomon követhető a díjkiosztókon viselt ruhái alapján is. Mostanra a legnevesebb tervezők öltöztetik és igen jó stylistja lehet, mivel gömbölyű idomait remekül érvényesítik.
Mindeközben Beyoncé semmit nem kapott, a hivatalos megjelenéseken kénytelen a háttérből asszisztálni Hudson dicsőítéséhez. Ráadásul még egyébként valóban tekintélyes énektudását is sokan megkérdőjelezik a filmnek köszönhetően. A történet szerint ugyanis Beyoncé a vezető énekesnő egy pop trióban, márpedig ott nem engedheti ki a hangját, többször panaszkodott is interjúkban, hogy suttognia kellett szokásos hangterjedelméhez képest. Míg Hudson egy zenekarból (egyébként a vezető énekesnő mesterkedéseinek köszönhetően) kitaszított lányt játszik, akinek számos lehetősége van hangját drámai dalokban bemutatni és még mindenki jól meg is sajnálja szomorú sorsáért.
A fürdőruhás fotózkodás tehát igencsak jól jön a trónjáról letaszított popüdvöskének, hogy megpróbálja visszaszerezni a média és a közönség elveszített figyelmét. Kérdés, hogy elég lesz-e ez a cél eléréséhez, amikor pár hét múlva Oscar-díj átadás és arra Hudsont jelölték. Ha az új csillag ezt is megkapja, Beyoncé akár pucérra is vetkőzhet, egy jó darabig nem rúg labdába.