A világ tíz legboldogabb városa
Úgy tűnik, az eszeveszett bűnözési ráta nem feltétlenül gátja a boldogságnak, mivel egy friss kutatás szerint a világ egyik legveszélyesebb városát találták a leginkább örömtelinek a válaszadók.
A Forbes magazin egyik friss toplistája a világ legboldogabb városait sorolja fel a GfK Custom Research North America kutatási cég vizsgálata alapján, és az első helyezettel máris meglepetést okozott. A konkrét mutatók alapján végzett felmérésekhez képest a tízezer válaszadó online kérdőívei segítségével elvégzett kutatás az ott lakók elégedettsége helyett inkább azt mutatja, hol tudják elképzelni a válaszadók magukat boldognak.
“Ez a felmérés az észlelésről szól, nem a realitásról. Folyton azt írják nekem, hogy 'ez nem igaz'. Valószínűleg tényleg nem igaz, de az, amit az emberek gondolnak. Ez a különbség a realitás és az elképzelések között az, ami a városi vezetők számára érdekes” - mondta a kutatásról Simon Anholt, a téma egyik szakértője a Forbes-nak.
A mediterrán országokról azt tartják, mivel süt a nap, bármit könnyebb elviselni, és úgy tűnik, ez a vélekedés még mindig tartja magát. Legalábbis részben ennek köszönhető Rio de Janeiro első helyézése, no meg természetesen a világhírű karneválnak. A várost sújtó bűnözés láthatóan ennél kevésbé lényeges tényező a megítélésében.
A második helyezett az ausztrál Sydney lett, amelyet elsősorban a kellemes időjárásról, a remek tengerpartról és az ikonikus operaházról ismernek világszerte. Anholt szerint Ausztrália mára sikeres márkává vált, “mindenki oda szeretne menni”. “Mindenki azt hiszi, ismeri Ausztráliát, mivel látták a Krokodil Dundee-t. Van egy imázsa ennek a nemzetnek, amely tulajdonképpen olyan emberekből áll, akik csak ülnek a barbecue körül” - állítja Anholt.
Harmadikként Barcelona futott be, utána Amsterdam következik, bár Anholt szerint a válaszadóknak nem sok fogalmuk lehet egyikről sem. Barcelona “a tipikus mediterrán város”, míg a Amsterdam fő vonzerejét a szabad marihuánafogyasztás jelenti valószínűleg – mondta a tanácsadó, de mások a spanyol város sikeres focicsapatának hatását is lényegesnek gondolják.
Az ötödik helyen ismét egy ausztrál város, Melbourne áll, amelynek legfőbb értéke, hogy Ausztráliában van, ez már önmagában vonzóvá teszi. "A listán szereplő városok minden bizonnyal ugyanezek lennének akkor is, ha 1890-ben végeznénk el a felmérést, kivéve Sydneyt és Melbourne-t. Ausztrália a branding csodája” - értékelte Anholt az eredményeket.
A tengerentúl után ismét Európa, a lista hatodik helyén a spanyol főváros, Madrid végzett, megelőzve San Franciscót, az Egyesült Államok első versenyzőjét. Az örök város, Róma csak a nyolcadik, bizonyára nem keveset köszönhet Olaszország központja a róla szóló filmeknek.
Hiába a világ egyik elsőrangú turisztikai célpontja, Párizs mégis csak kilencedik a listán, míg tizedikként a délieket erősítő Buenos Aires futott be, pedig Anholt szerint az emberek többsége azt sem tudja, melyik országban fekszik.
KM
“Ez a felmérés az észlelésről szól, nem a realitásról. Folyton azt írják nekem, hogy 'ez nem igaz'. Valószínűleg tényleg nem igaz, de az, amit az emberek gondolnak. Ez a különbség a realitás és az elképzelések között az, ami a városi vezetők számára érdekes” - mondta a kutatásról Simon Anholt, a téma egyik szakértője a Forbes-nak.
Rio de Janeiro madártávlatból - jól néz ki © AP |
A második helyezett az ausztrál Sydney lett, amelyet elsősorban a kellemes időjárásról, a remek tengerpartról és az ikonikus operaházról ismernek világszerte. Anholt szerint Ausztrália mára sikeres márkává vált, “mindenki oda szeretne menni”. “Mindenki azt hiszi, ismeri Ausztráliát, mivel látták a Krokodil Dundee-t. Van egy imázsa ennek a nemzetnek, amely tulajdonképpen olyan emberekből áll, akik csak ülnek a barbecue körül” - állítja Anholt.
Szörfös a sydneyi Coogee beachen - menő hely © MTI/EPA |
Az ötödik helyen ismét egy ausztrál város, Melbourne áll, amelynek legfőbb értéke, hogy Ausztráliában van, ez már önmagában vonzóvá teszi. "A listán szereplő városok minden bizonnyal ugyanezek lennének akkor is, ha 1890-ben végeznénk el a felmérést, kivéve Sydneyt és Melbourne-t. Ausztrália a branding csodája” - értékelte Anholt az eredményeket.
Párizs csak a kilencedik a boldognak látszó listán © MTI/EPA |
Hiába a világ egyik elsőrangú turisztikai célpontja, Párizs mégis csak kilencedik a listán, míg tizedikként a délieket erősítő Buenos Aires futott be, pedig Anholt szerint az emberek többsége azt sem tudja, melyik országban fekszik.
KM