Az utóbbi években az animációs filmek jelentős része már nem kézzel készült, a számítógép ezen a területen is átvette a hatalmat. Az első fekete bőrű Disney hercegnő kedvéért azonban a gyártó visszatért a gyökerekhez - több szempontból is. Egyrészt ezúttal kézzel rajzolták meg a történetet, másrészt a mese helyszíne, New Orleans is egyfajta forrásnak számít, legalábbis a jazz és a vudu szempontjából mindenképpen, márpedig mindkettő komoly szerepet játszik A hercegnő és a béka életében. A film forgalmazójának, a Fórum Hungarynak köszönhetően most megmutatjuk, hogyan is készült az új Disney mese.
Minden animációs film egy jó ötlettel kezdődik. Miután kezd kirajzolódni a történet, a filmről születik egy szinopszis, ha a sztorit jóváhagyják, elkezdődhet a forgatókönyvírás.
A forgatókönyv elfogadása után elkezdődik a tervek készítése, hogyan nézzenek ki a figurák, a környezet, amiben a történet játszódik, milyen legyen a film képi világa. Ez a folyamat a film rendezője és a művészeti vezető irányításával történik. A vázlatrajzokat készíthetik a tervezők vagy olyan szakemberek, akik kifejezetten erre a folyamatra specializálódtak. Ezek a munkálatok általában a film készítésének első lépései között vannak.
A forgatókönyvet ezután jelenetről jelenetre kidolgozzák a storyboard rajzolók segítségével, követve a forgatókönyvben leírtakat. A storyboard rajzolók közben folyamatosan egyeztetik az elvégzett munkát a látványtervezőkkel. Ezután az elkészített storyboardot sorrendben összevágják a hozzá tartozó párbeszédekkel, hogy leteszteljék, hogy fog kinézni a jelenet animálás után.
A layout készítése fázisában a beállításokkal foglalkoznak a készítők, megnézik kockáról kockára, hogyan fog kinézni egy-egy jelenet, milyenek lesznek a kameraállások.
NYERS VÁLTOZAT
Ez az első fázis, amiben elkezdődik a film animálása. A rajzokon ekkor még különféle jelölések vannak, így természetesen ez még közel sem a végleges formája, de arra mindenképp jó, hogy a rendező lássa, milyenek a karakterek mozgás közben, hogyan fognak kinézni a filmvásznon.
Ebben a szakaszban nem csak a karaktereket animálják, de finomítják a kameraállásokat is.
A munkálatok során fontos szerepet kap az effektusokért felelős részleg, akik olyan effektért felelősek, mint pl. természeti jelenségek (eső, víz, a felhők, a fák, a fű stb.) vagy a figurákhoz tartozó árnyékok.
Az olyan egyszerűnek tűnő effektek, mint pl. a víz csobbanása a krokodil tánca közben, nagy kihívást jelent az alkotók számára.
BACKGROUND PAINTING
A hátteret teljesen külön kezelik a munkálatok során. Ezek különálló festmények, melyek azt a környezetet ábrázolják, amit egy-egy jelenet közben látunk.
A háttérrajzolók összedolgoznak a layout rajzolókkal, ők pedig az animátorokkal, hogy biztosak legyenek benne, a munkafázisok teljesen összhangban vannak.
FINOMÍTÁS
A még kidolgozatlan rajzok egyre finomabbak, pontosabbak lesznek, a szakemberek eltávolítják a nem odavaló részeket, finomítják a karaktereket. A munkálatok végén már láthatjuk a szinte teljesen végleges figurákat fekete-fehéren.
Elérkezik a pont, amikor a figurák színeket kapnak.
A színekért felelős részleg kiválasztja azokat a színeket, amiket a filmben végig használni fognak a figurákon és a közvetlen környezetükön.
FESTÉS
A következő lépésben a festő részleg a kapott instrukciók alapján kiszínezi a animációkat, így karaktereink végre színesek lesznek.
A VÉGSŐ MUNKÁLATOK
Miután megvannak a teljesen kiszínezett jelenetek, elkezdődik a karakterek és környezetük egyesítése a művészeti vezető irányításával. Az animációt, a különféle effekteket és a hátteret összedolgozzák, egymásra helyezik, így áll össze egy kocka. Mikor ezzel megvannak, pontosan úgy fog kinézni egy kocka, ahogy a mozivásznon is látjuk majd, valahogy így: