Megbuktak a teszten bizonyos patikai krémek
A Tudatos Vásárlók Egyesülete szerint Magyarországot is elérte az európai trend: mind több kozmetikai termék kerül...
A Tudatos Vásárlók Egyesülete szerint Magyarországot is elérte az európai trend: mind több kozmetikai termék kerül forgalomba gyógyszertárakban. Németországban például 2007-ben mintegy 800 millió euró bevételük volt a patikáknak a különféle bőrápoló termékekből.
Bár ez összforgalmuknak csak 2%-át tette ki, a kozmetikumok értékesítését a patikusok fontosnak tartják, mert jót tesz az imázsuknak, új vevőket vonz, és jól összeegyeztethető a gyógyszerészi hivatással, hiszen az emberek bőrével való törődés is fontos dolog. Magyarországon a teljes gyógyszertári forgalomnak a németnél nagyobb részét, 7%-át adják a nem gyógyszernek minősülő termékek, köztük a kozmetikumok. Nálunk a magas arány egyértelmű oka, hogy a kozmetikumoknál nagyságrenddel nagyobb árrés engedélyezett, mint a gyógyszerek esetében.
Tekintettel a hazai patikák gyakran hangoztatott nehéz gazdasági helyzetére, könnyű megjósolni, hogy a gyógyszertárak a jövőben még inkább növelni fogják a kozmetikumok forgalmazását. Tudni kell, hogy a gyógyszertárak távolról sem csak a bőrbetegségekben szenvedők és allergiások számára tartanak kínálatukban speciális termékeket, hanem hagyományos arc- és testápolókat, fényvédő készítményeket is kínálnak. Igaz, ezek többsége másutt nem kapható.
A vásárlók általában bizalommal viseltetnek a gyógyszertárakban kapható termékek iránt, ám nem biztos, hogy mindig jól teszik. Legalábbis erre figyelmeztet a német Öko-Test magazin 2009. évi kozmetikai évkönyve, amelyről bővebben a Tudatos Vásárlók Egyesülete oldalán olvashat, kattintson!