Kik voltak a legpengébbek?
A legjobb emberismerő kreatívokat tizenegyedik alkalommal díjazták a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében zajló Arany Penge Kreatív Fesztiválon.
Az Arany Penge számokban: 52 döntős alkotás közül 15 ügynökség 25 munkájáért járt díj idén. Vatera Verát Arany Pengével jutalmazták, a Cluso kreatív ügynökség másik kampányát, az ingatlan.com Feledékeny ingatlanosát pedig ezüst pengével sales promotion kategóriában, ahol aranyat nem osztottak 2010-ben. A társadalmi célú kategóriában a DDB-nek járt az Arany Szív egy Amnesty International-nek készített reklámért.
Horváth Lajos, a Cluso kreatív vezetője szerint a siker titka a jó sztori. Bár a karakterépítő reklámokról néhányan azt állítják, hogy eljár felettük az idő és a jövőben használhatatlan lesz egy Vatera Vera, vagy Feledékeny Ingatlanos, szerinte nem lehet trendekben gondolkodni. "Ha érdekes a történet, jól csomagolják a mondanivalót, vevő lesz rá a közönség. Az egész kommunikációs szakma erre épül, gondoljunk csak bele: a Hagyó Miklós nevéhez kötött korrupció-gyanús ügyeket sem értette volna meg senki, ha nincs a Nokiás doboz. Minden az emberi ösztönökön és a csomagoláson múlik!" - magyarázza a szakember.
Az év legeredményesebb ügynökségének a HD Group-ot választották, arany elismerést nem kaptak, viszont öt díjuk között két Ezüst Penge, három Bronz Penge szerepel, és több munkájuk is döntőbe került. A hivatalos Arany Penge díjakon kívül Golden Drum Young Talent különdíját a HD Groupnál dolgozó Sári Péter kapta, s szintén a HD Group vihette haza az Adaptive Media különdíját, az "Év Navigációs Hangja" kampányért.