szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

A Titanic elsüllyedése után száz évvel és a Costa Concordia felborulása után két hónappal mutatta be az AGCS...

A Titanic elsüllyedése után száz évvel és a Costa Concordia felborulása után két hónappal mutatta be az AGCS biztosítótársasággal közösen a Tengerjárók Nemzetközi Kutatóközpontja vizsgálatainak eredményét, amik a tengereken, óceánokon bekövetkezett katasztrófákat vette szemügyre. "A tengerek ma biztonságosabbak, mint valaha, de új kockázati tényező van, amely ellen a hajózási iparnak hatékonyan el kell járnia: az ember lett a leggyengébb láncszem" - mondta el Sven Gerhard, az AGCS munkatársa.

Bizony, a tengeri hajózás terén keletkezett károk 75 százaléka az emberi hibák számos variációinak egyikére vezethető vissza. Ezek közé tartozik az elégtelen biztonságmenedzsment, a szűken mért legénység vagy a képzettség hiánya. Nagy problémát jelent a kifáradás is, különösen az olyan sűrű közlekedésű helyeken, mint a Keleti-tenger, ahol a legénységnek két bevetés között nagyon kevés pihenőidő jut - írja közleményében az AGSC.  Növeli a balesetek kockázatát a méret növekedésének trendje is: az egyre nagyobb hajóknál vész esetén nehezebb megoldani az evakuálást és a mentést.

A legtöbb balesetet felvonultató helyszínek a Dél-Kína, Indokína, Indonézia és a Fülöp-szigetek tengerei: 2001 és 2011 között innen származott a tengeri károk 17 százaléka. Ezt követi a Földközi-tenger keleti része és a Fekete-tenger 13 százalékkal, majd Japán, Korea és Észak-Kína 12 százalékkal. A Brit-szigeteknél is magas a balesetek száma (8 százalék).

A luxuhajózás még mindig veszettül népszerű (Fotó: cruises.about.com)

A kalózkodás továbbra is veszélyt jelent a tengerek utasainak, elsősorban Szomália és Afrika déli csücske környékén, ahol 2011-ben összesen 28 hajót ért támadás. A kalózok miatt keletkező gazdasági károk értéke a biztosítótársaság szerint összesen mintegy hétmilliárd dollárra tehető.

A történelem hatalmas hajókatasztrófái általában a biztonság javításához vezettek, ez várható a Concordia esetében is - véli Gerhard. Erre szükség is van, hiszen a Titanic katasztrófája óta eltelt száz évben a világ kereskedelmi hajóflottája több mint százezer hajóra nőtt. Folyamatosan nő a tengerjáró hajók utasainak száma: 1990-től 2015-ig átlagosan évente 7,4 százalékkal. 2015-ben ez alapján várhatóan 22 millió utas tesz körutat egy óriáshajó fedélzetén. 2011-ben 19 millióan választották a pihenés és utazás ilyen formáját.

A Sándor-palotában dolgozik az ország egyik legsokoldalúbb influenszere

A Sándor-palotában dolgozik az ország egyik legsokoldalúbb influenszere

Magyar Péter robogóval fotózkodott  Rómában

Magyar Péter robogóval fotózkodott Rómában

Majdnem egymás mellé ültették Zelenszkijt és Sulyok Tamást Ferenc pápa temetésén

Majdnem egymás mellé ültették Zelenszkijt és Sulyok Tamást Ferenc pápa temetésén

Hofi özvegye: Amíg élek, soha nem beszélek múlt időben Gézáról, hiszen itt van velem és bennem

Hofi özvegye: Amíg élek, soha nem beszélek múlt időben Gézáról, hiszen itt van velem és bennem