Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a569c6e3-2e64-4000-a59e-824e9d109633","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Közjegyzőre csak néhány alkalommal van szükségünk életünk során, de sok kellemetlenségtől és bosszúságtól megkímélhetjük magunkat a segítségükkel. A legtöbben mégsem tudják, mikor érdemes közjegyzőhöz fordulni és melyek azok az esetek, amikor mindenképp érdemes felkeresni őket.","shortLead":"Közjegyzőre csak néhány alkalommal van szükségünk életünk során, de sok kellemetlenségtől és bosszúságtól...","id":"20250226_Kasszakulcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a569c6e3-2e64-4000-a59e-824e9d109633.jpg","index":0,"item":"4fa99b22-1c96-4a3d-a4fc-32285a0c198a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250226_Kasszakulcs","timestamp":"2025. március. 03. 06:00","title":"Mikor forduljak közjegyzőhöz? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elítélték azt a két kecskeméti diáklányt, akik egy társukat a mosdóban arra kényszerítették, hogy térden állva kérjen bocsánatot, majd később bántalmazták is.","shortLead":"Elítélték azt a két kecskeméti diáklányt, akik egy társukat a mosdóban arra kényszerítették, hogy térden állva kérjen...","id":"20250304_Terdre-ereszkedve-kellett-bocsanatert-esedeznie-a--diaklanynak-birosag-ele-kerultek-a-zaklatoi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"b7ea6f4e-1021-4890-8574-54b9502d8197","keywords":null,"link":"/itthon/20250304_Terdre-ereszkedve-kellett-bocsanatert-esedeznie-a--diaklanynak-birosag-ele-kerultek-a-zaklatoi","timestamp":"2025. március. 04. 10:35","title":"Véletlenül nekiment egy diáktársának a folyosón, a vécében kellett térdre ereszkedve bocsánatot kérnie","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61db26c6-57db-4d61-81d3-df52a70ec500","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha a Porsche 911 GT2 RS alaphelyzetben esetleg picit túl unalmas lenne.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha a Porsche 911 GT2 RS alaphelyzetben esetleg picit túl unalmas lenne.","id":"20250304_hatalmas-batorsag-kell-ehhez-az-orult-porsche-911-gt2-rs-tuning-manhart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61db26c6-57db-4d61-81d3-df52a70ec500.jpg","index":0,"item":"8c2d1eae-ac77-4a39-a25c-9f7b3857eaf8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250304_hatalmas-batorsag-kell-ehhez-az-orult-porsche-911-gt2-rs-tuning-manhart","timestamp":"2025. március. 04. 06:41","title":"Hatalmas bátorság kell ehhez az őrült Porschéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b85938b2-9a48-4894-a4c1-2db9bcc4b163","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A most épülő magyar és török gyárak kapacitása félmillió autó lehet évenként, ezek mellé jöhet egy harmadik gyár is.","shortLead":"A most épülő magyar és török gyárak kapacitása félmillió autó lehet évenként, ezek mellé jöhet egy harmadik gyár is.","id":"20250304_ujabb-gyarat-epitene-Europaban-BYD-akkumulatorgyarrol-szo-van","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b85938b2-9a48-4894-a4c1-2db9bcc4b163.jpg","index":0,"item":"6d9ae417-92f2-4a01-83fc-cd1aeb438426","keywords":null,"link":"/cegauto/20250304_ujabb-gyarat-epitene-Europaban-BYD-akkumulatorgyarrol-szo-van","timestamp":"2025. március. 04. 13:08","title":"Még egy autógyárat építene Európában a BYD, és egy akkumulátorgyárról is szó van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e81dadf-61b4-46d3-b173-9e6c93eb1082","c_author":"Kiricsi Gábor","category":"360","description":"Donald Trump eddigi egy hónapja azok számára is letaglózó újdonságokat hozott, akik ideológiai partnerüknek tartják magukat. Közülük Orbán Viktor rezzenéstelenül tovább játssza a drukker szerepét, míg Giorgia Meloninak már leesett a tantusz.","shortLead":"Donald Trump eddigi egy hónapja azok számára is letaglózó újdonságokat hozott, akik ideológiai partnerüknek tartják...","id":"20250304_Orban-es-Meloni-tenyleg-olyan-csodalatos-dolog-Donald-Trump-baratjanak-lenni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e81dadf-61b4-46d3-b173-9e6c93eb1082.jpg","index":0,"item":"0e46336c-f126-455c-bb64-0bcc549c37bc","keywords":null,"link":"/360/20250304_Orban-es-Meloni-tenyleg-olyan-csodalatos-dolog-Donald-Trump-baratjanak-lenni","timestamp":"2025. március. 04. 06:30","title":"Meloni és Orbán: tényleg olyan csodálatos dolog Donald Trump barátjának lenni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a13add74-49af-489a-ab93-1e0dc8f5b505","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"10-30 százalékkal emelték az üdülőtulajdonosok közterheit több balatoni településen az elmúlt másfél évben, de a Velencei-tó és a Tisza-tó partján is nagyokat emeltek a nyaralók utáni adón.","shortLead":"10-30 százalékkal emelték az üdülőtulajdonosok közterheit több balatoni településen az elmúlt másfél évben, de...","id":"20250304_nyaralo-helyi-ado-ingatlan-onkormanyzat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a13add74-49af-489a-ab93-1e0dc8f5b505.jpg","index":0,"item":"7b483bb6-d84b-4ab4-9c34-880df89b02fe","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250304_nyaralo-helyi-ado-ingatlan-onkormanyzat","timestamp":"2025. március. 04. 12:51","title":"A nyaralótulajdonosoktól szednek be sokkal több helyi adót, hogy pótolják, amit az állam a városoktól elvesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"346bfcf3-6329-42e7-a634-2e0dbf765cd9","c_author":"Somfai Dávid","category":"gazdasag","description":"A Donald Trumphoz talán legközelebb álló európai vezető megpróbálja rávenni az amerikai elnököt, hogy legalább az EU-val kapcsolatban térjen vissza a hagyományos diplomácia eszközeihez a vámháborús zsarolás helyett.","shortLead":"A Donald Trumphoz talán legközelebb álló európai vezető megpróbálja rávenni az amerikai elnököt, hogy legalább...","id":"20250304_Meloni-szemelyesen-gyozne-meg-Trumpot-hogy-az-USA-sem-jarna-jol-a-vamokkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/346bfcf3-6329-42e7-a634-2e0dbf765cd9.jpg","index":0,"item":"95bda63b-c6ba-4640-8abc-9279034b5914","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250304_Meloni-szemelyesen-gyozne-meg-Trumpot-hogy-az-USA-sem-jarna-jol-a-vamokkal","timestamp":"2025. március. 04. 16:05","title":"Meloni személyesen győzné meg Trumpot, hogy az USA sem járna jól a vámháborúval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b483626-2b99-44c8-9e30-3ab52abdb4a5","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az MWC 2025 kiállításon fotóztuk körbe a rendfenntartásra szánt új elektromos pick-upot.","shortLead":"Az MWC 2025 kiállításon fotóztuk körbe a rendfenntartásra szánt új elektromos pick-upot.","id":"20250304_szolgal-es-ved-megneztuk-a-villogos-szirenas-legujabb-tesla-cybertruckot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b483626-2b99-44c8-9e30-3ab52abdb4a5.jpg","index":0,"item":"a28343aa-4182-4d36-bd5e-30956d4647c9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250304_szolgal-es-ved-megneztuk-a-villogos-szirenas-legujabb-tesla-cybertruckot","timestamp":"2025. március. 04. 08:11","title":"Szolgál és véd: megnéztük a villogós-szirénás legújabb Tesla Cybertruckot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több mint négy évtizede nem fordult elő, hogy olasz pilóta nélkül kezdődjön a Formula 1-es idény. Mára viszont faktummá vált az a jó ideje lebegtetett pletyka, hogy Vitalij Petrov bevásárolhatja magát Jarno Trulli pilótaülésébe. Az, hogy az olasznak élő szerződése volt, hogy elégedettek voltak vele a csapatnál, az Oroszországból érkező milliókkal szemben semmit nem ért.
Akkor hát el kell búcsúzni az F1 utolsó finom kezű, régi vágású pilótájától. Attól, aki inkább a permanens munkában hitt és akire egész pályafutása alatt a versenyzés melósabb és feltétlenül szürkébb részének képviselete jutott. Akinek egész életszemléletét jól tükrözi, ahogy a 2004-es melbourne-i idénnyitóra készülő tévés magazinnak szemrebbenés nélkül csak úgy nyilatkozik, hogy az asztalon ott állnak a Jarno márkájú borai. Azok, amikbe az olasz a pénzét és a fölös energiáit fektette.
Vannak (illetve: inkább csak voltak) ilyen pilóták a Forma 1-ben. Coulthard például monacói szállodákat vett, Irvine pedig ingatlanpiaci cápa lett. Közös jellemzőik, hogy a pilótaruhát és a száguldozást inkább munkaként, hivatásként viselték, és életük azért másról is szól, mint a tizedmásodpercek hajkurászásáról. Ez különbözteti meg Trullit Barrichellótól, Schumachertől és a furcsa módon, az eredménytelenségben és a rossz időben rossz helyre szerződésben nagyon hasonló pályát befutó Jean Alesitől is.
A 37 éves Trulli nem akart örökké autóversenyző maradni, és ha most így alakult, köszöni szépen az elmúlt 15 évet.
Néha kijutott neki egy kis csillogás ...
AP
A 2004-es monacói futamra bizonyára a Forma-1 fanok közül is kevesen emlékeznek. Ha mégis, akkor leginkább arra, hogy Montoya az alagútból kifelé jövet, Safety Car felvezetés alatt belerohant a hirtelen fékező Michael Schumacherbe, és így az élről, mindketten kiestek. Pedig ez volt Trulli élete versenye is. Az egyetlen, amit megnyert. Ráadásul az akkori rajtrács is árulkodó volt: az övé volt az első kocka is. Így, utólag ez azért különösen érdekes, mert a csapattárs, Alonsót majdnem fél másodperccel verte meg, és azon a rajtrácson csak hátrébb kapott helyet a sok monacói menő; M. Schumacher ötödik lett, csak hatodik Kimi Raikkonen, és csak hetedik Rubens Barrichello.
Jarno Trulli fénykorában erre is képes volt. Hat évvel később pedig arra is, a 14. helyért vívott csatában ütközve, kis híján lefejezze Karun Chandhokot a saját padlólemezével. De hát melyik csapatról is lehetne azt mondani, hogy világbajnok autót adott Trulli alá? A Minardiról (1997), a Prostról (1997-1999), a Jordanről (2000-2001) egészen biztosan nem. A Renault-ban (2002-2004) lehetett volna a csúcs, de ott nagyon gyosan Alonso lett Briatorénél a konstans király. A Toyota (2004-2009) és a Lotus (2010-2011) pedig csak a mezőny közepére, de inkább végére voltak csak jók. De hát maga Trulli sem volt világbajnok alkat, a Renault-tól épp azért rúgták ki, mert a Francia nagydíj utolsó előtti kanyarjában is képes volt elveszíteni a dobogós helyezését - persze, tegyük hozzá: Barrichello szárnyaló Ferrarijával szemben.
De voltaképpen az is egy rejtély, hogy csinálta, hogy eddig a mezőnyben maradt. A mai bejelentés szerint Trulli helyére az egyetlen, matematikailag még szabaddá tehető ülésbe a degeszre tömött pénzeszsákok ígéretével érkezett meg Vitalij Petrov. Az a pilóta, akinek a második versenyszezonja a Renaultnál csak annyival tudott sikeresebb lenni, mint a debütáláskor, hogy 2011-ben az első futamon felállhatott a dobogóra. De egyébként még a szezon felénél elküldött Heidfeld is jobb volt nála.
A bor lehet, hogy időtállóbb ...
AP
A Trulli-Petrov helycsere az olasz karrierjének végét - és az orosz pilóta további Forma 1-es pályafutását jelenti - függetlenül attól, hogy az idős olasz és a már nem kezdő orosz között azért ég és föld a különbség. Meg azt is jelenti, hogy a szezonnak a középmezőnybe kapaszkodás reményével induló, eddig igen szimpatikus, Lotusból lett Caterham elvesztette a szüzességét. Azt az illúziót, hogy náluk csak a pilóták teljesítménye számít. És ezen a folton a csapatvezető, Tony Fernandes nyájas búcsúzkodása sem változtat. Mert mit kezdjen a szurkoló azzal, hogy „Jarno hihetetlen veleszületett tehetséggel rendelkezik a volán mögött, és az eredményei örökre benne maradnak a Forma-1 évkönyvében" (fordítás: f1-live.hu), ha a menesztésnek az az eredménye, hogy több mint 40 év után nem lesz olasz pilóta abban a versenyszériában, ahol minden, mindig a Ferrarihoz való viszonyításról szól?
És erre az egészre most az sem vigasz, hogy Trulli eztán is jól ellesz. A hírek szerint kétmillió eurós fájdalomdíjat kapott; borászkodni abból jó sokáig lehet.