Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8b70fbea-ca2d-4e60-8bd8-561453bf7bbb","c_author":"HVG","category":"360","description":"A sokadik hasonló társaság vesz részt az 1200 kilométernyi autópálya fenntartásában. ","shortLead":"A sokadik hasonló társaság vesz részt az 1200 kilométernyi autópálya fenntartásában. ","id":"20250417_hvg-sztradafenntarto-ceg-Meszaros-Szijj-autopalyakoncesszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b70fbea-ca2d-4e60-8bd8-561453bf7bbb.jpg","index":0,"item":"68beabb5-8833-425c-8b99-a150eb8ce6eb","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-sztradafenntarto-ceg-Meszaros-Szijj-autopalyakoncesszio","timestamp":"2025. április. 17. 06:00","title":"Újabb sztrádafenntartó cég segíti Mészárosék 15 ezermilliárdos üzletét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab2bde1-55fe-44c0-9af1-7e47096087e0","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az ítélet a Google második nagy versenyjogi veresége kevesebb mint egy éven belül.","shortLead":"Az ítélet a Google második nagy versenyjogi veresége kevesebb mint egy éven belül.","id":"20250417_Google-reklamok-birosag-USA-Trump-monopolium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab2bde1-55fe-44c0-9af1-7e47096087e0.jpg","index":0,"item":"d0ae51fa-6f4b-4cfd-b7a3-4884b2b3235e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Google-reklamok-birosag-USA-Trump-monopolium","timestamp":"2025. április. 17. 21:09","title":"Washington feldarabolná a Google-t, az amerikai bíróság szerint illegális reklámpiaci monopóliumot tart fenn a cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gép kigyulladt.","shortLead":"A gép kigyulladt.","id":"20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2de449f5-e540-41c8-80bf-9a91c4fc5c72.jpg","index":0,"item":"e13b022f-6c20-4624-9d32-ca6ce493f038","keywords":null,"link":"/elet/20250417_kenyszerleszallas-usa-nyul-hajtomu","timestamp":"2025. április. 17. 14:51","title":"Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító az USA-ban, mert nyúl került a hajtóműbe – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c0a72d9-74d5-4f2f-99d3-68081754efdf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Miután Donald Trump amerikai elnök hetekkel meghosszabbította a TikTok amerikai részének eladására vonatkozó határidőt, újra előtérbe került a kérdés: ki lehet majd a potenciális vásárló? Ahogy korábban, most is kering egy mindenki által ismert név: az Apple. Bár a vállalatnak ehhez lenne is anyagi forrása, szinte bizonyosan kijelenthető, nem fog belevágni egy ilyen üzletbe.","shortLead":"Miután Donald Trump amerikai elnök hetekkel meghosszabbította a TikTok amerikai részének eladására vonatkozó határidőt...","id":"20250418_apple-tiktok-felvasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c0a72d9-74d5-4f2f-99d3-68081754efdf.jpg","index":0,"item":"1c44131b-1769-41e2-bc01-0d1b182ae9bf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_apple-tiktok-felvasarlas","timestamp":"2025. április. 18. 10:03","title":"Miért nem érdekli az Apple-t a TikTok, ha pénze bőven lenne rá?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"4,1 százalékos GDP-növekedéssel és 3,6 százalékos inflációval tervezi a kormány a 2026-os költségvetést, és több különadót megtart a korábbi ígérete ellenére is.","shortLead":"4,1 százalékos GDP-növekedéssel és 3,6 százalékos inflációval tervezi a kormány a 2026-os költségvetést, és több...","id":"20250417_Nagy-Marton-2026-koltsegvetes-gdp-inflacio-ado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4.jpg","index":0,"item":"d01c1882-2efb-4ba1-9fdc-556c653a3ce9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Nagy-Marton-2026-koltsegvetes-gdp-inflacio-ado","timestamp":"2025. április. 17. 15:25","title":"Nagy Márton: elkészült a 2026-os költségvetés, majd jövőre indulhat be a gazdaság és csökkenhet az infláció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a490a90a-d688-4de9-9982-3f1da1a2bab7","c_author":"Fetter Dóra - Szentirmai Áron - Tornyos Kata ","category":"elet","description":"A HVG három, eltérő edzettségi szinten lévő újságírója néhány héttel ezelőtt úgy döntött, hogy futni megy, és különböző távokon benevez a Telekom Vivicittára. Felkészültek, majd hétvégén teljesítették is az általuk vállalt távot, teljesítményüket, fizikális állapotukat pedig a Telekom Egészség szolgáltatása segített kielemezni.","shortLead":"A HVG három, eltérő edzettségi szinten lévő újságírója néhány héttel ezelőtt úgy döntött, hogy futni megy, és különböző...","id":"20250417_telekom-vivicitta-futas-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a490a90a-d688-4de9-9982-3f1da1a2bab7.jpg","index":0,"item":"a9ddecc1-7669-4966-acb0-93c9904c3557","keywords":null,"link":"/elet/20250417_telekom-vivicitta-futas-beszamolo","timestamp":"2025. április. 17. 11:00","title":"Felfedeztük Budapest rejtett gyöngyszemeit, aztán lekopiztuk Szoboszlait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18e3efef-6fe4-4ab4-b7c8-5db119fa0742","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Némi iróniával megfűszerezett kihívásról van szó.","shortLead":"Némi iróniával megfűszerezett kihívásról van szó.","id":"20250418_magyar-peter-orban-viktor-vita-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18e3efef-6fe4-4ab4-b7c8-5db119fa0742.jpg","index":0,"item":"2b36461e-1fb9-49a7-8624-8b0f4a56f5ba","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_magyar-peter-orban-viktor-vita-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 09:36","title":"Magyar gratulált Orbánnak a csütörtöki interjúhoz, majd vitára hívta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a149745-a2d4-44e8-9b4d-5a01e9e6c734","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Alapjogokért Központ, illetve működtető cége idén 1,7 milliárd forintból szervezne rendezvényeket.","shortLead":"Az Alapjogokért Központ, illetve működtető cége idén 1,7 milliárd forintból szervezne rendezvényeket.","id":"20250417_hatmilliard-forintos-tamogatast-akpott-a-ner-egyi-kedvenc-kutatokozpontja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a149745-a2d4-44e8-9b4d-5a01e9e6c734.jpg","index":0,"item":"638c4cc4-256d-4bc8-82a7-d6777b4aaae9","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_hatmilliard-forintos-tamogatast-akpott-a-ner-egyi-kedvenc-kutatokozpontja","timestamp":"2025. április. 17. 08:45","title":"Hatmilliárd forintos támogatást kapott a NER egyik kedvenc kutatóközpontja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Visszatért Barcelonába a Forma-1, a csapatok utolsó közös tesztje rutinszerűen indult el. Ám miközben az újabb négynapos tesztelésen a Lotus visszatérésének és Petrov szorgalmas igyekezetének is örülhettek a rajongók, az első nap leginkább a McLarené volt. Akkor is, ha buttonosan észrevétlenre sikerült.
A múlt héten lebőgő Lotus nagygenerálja jól sikerült, ezzel kezdődött csütörtök reggel a második négynapos barcelonai tesztadag. Állítólag csak az első felfüggesztéssel volt baj korábban, és a Renault-motoros arany-fekete versenyautónak most már kutya baja. Csak az elvesztett négy tesztnap miatt vigasztalhatatlan Raikkönen csapata. Mert bár volt olyan perc, amikor úgy tűnt, hogy a hiányzásból eredő hátrányból legalább egy tesztnapot lefaraghatnának, végül nem lett ebből semmi. Ahogyan a Ferrari és a Red Bull hókusz-pókuszából, hogy ők inkább péntektől hétfőig, semmint csütörtöktől vasárnapig tesztelnének a Circuit de Catalunya 4655 méteres aszfaltszőnyegén.
A Lotusra ez mindenképpen rossz hatással lesz, és ez akkor is így van, ha ma a teszt hajrájában Grosjean (egy lágy gumiszettes, de csak négy körös etapja elején) képes volt az egész nap vezető Button (McLaren) elé ugrani. Mielőtt azonban bárki is nagyon belelkesedne: az első futamig, a március 18-i, melbourne-i rajtrácsra felsorakozó mezőny sorrendjének kialakulásáig még sok idő van, és így továbbra sincs sok értelme messzemenő következtetéseket levonni a közös teszten az egyes csapatok és pilóták közt látható sorrendből.
Button csak nyomta, rendületlenül
AP / Manu Fernandez
Mezőnysűrűsödés
Illetve: az a három héttel ezelőtti jerezi, illetve a múlt heti barcelónai adatokhoz viszonyítva teljesen egyértelmű, hogy most már a csapatok valóban a versenyszezonra hangolást végzik. Tömörödik ugyanis a mezőny; a délelőtti körbe-körbe rohanás időeredményei olyan közel voltak egymáshoz, hogy a tíz pályára küldött autó közül az első nyolc lényegében nyolc tized másodpercen belülre hozta a leggyorsabb körét. Sőt, az első öt úgy volt fél másodpercen belül egymáshoz képest, hogy a leggyorsabb Button (McLaren) és az őt követő Perez (Sauber) közt több mint három tizedet mértek.
És hogy mi újság a sokak által máris (újfent) a vb-címre legesélyesebbnek tartott Red Bull háza táján? A napi penzumok vége felé egy tízkörös webberi etapban a köridők zavarbaejtően konstansra sikerültek. Miközben a Red Bull egészen látványosan nem törekszik a napi legjobb idő elérésére, az ausztrál versenyző a tízes szériában összesen alig hat tized másodpercet engedett a legjobb és a legrosszabb köridő közé. Eközben ez Rosbergnél és a Toro Rosso-s újonc Vergnénél majd két másodpercet, Massánál bő másfelet mutatott. Délután is ez volt a kotta, és ez már nem véletlen.
Célratartók buzgalma
A mai tesztnap során az is világossá vált, hogy vannak csapatok (McLaren, Ferrari, Toro Rosso, Sauber) ahol egyre inkább a minősített (vagyis az adott tesztprogram részhez szorosan kapcsolódó) kilométereket tekerik bele a versenyautókba. Rosbergre (Mercedes), és főként Petrovra (Caterham) ez nem áll, igaz, utóbbinak a múlt heti tesztnapja szinte csak a pechről szólt, a sok meghibásodás és probléma miatt alig tudta a többiek által megtett teszttáv felét teljesíteni. Ehhez képest ma Petrov megérte a pénzét (hisz: ő hozta), mert a múlt heti bő 4 másodperces rést sikerült három másodperccel szűkebbre zárnia, és összesen 123 kört tesztelt. (Ennél többet csak Rosberg ment, 128-at.)
Petrov is elemében volt, a jutama: sok kör, csökkenő különbség
AP / Manu Fernandez
Az a csapatnál meg külön öröm, hogy az eredményt az orosz pilóta úgy hozta, hogy a Caterham által tegnap beteggé nyilvánított Kovalainen helyére kellett kapásból beugrania.
A mai időrendi sort Grosjean zárta az élen (1:23,252), igaz, a legjobb időt hozó négykörös, lágygumis repesztésben látni vélhetünk egy adagot a szponzoroknak tetszelgésből is. Mögötte az egész nap jól teljesítő Button (+0,258) zárt, igaz, akár a védjegye is lehetne, tette ezt szinte észrevétlenül. Felhajtás nélkül taposta a padlólemezbe a McLaren pedálját. Őt Perez, Webber, Rosberg, Vergne, di Resta, Massa, Petrov és Maldonado követte. Az első hat pilóta teljesítette a leggyorsabb körét egy másodpercen belüli differenciával.
Az utolsó piros zászlós pauzát egyébként a Caterham generálta: Petrov alatt megállt a zöld dongó. Nem lenne meglepő, ha kiderülne: az üzemanyag fogyott el belőle.