szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?

Romain Grosjean, a Forma-1-es Lotus istálló versenyzője egyfutamos eltiltását tölti a hétvégi Olasz Nagydíjon, ahol a fekete-arany egylet szinte hermetikusan elzárja a franciát a nyilvánosságtól. A pilóta búslakodik, sokan továbbra sem kímélik, de a csapatával együtt azt ígéri: Szingapúrban megerősödve tér vissza.

Romain Grosjean
Lotus

Valószínűleg a poklok kínját élte át a múlt vasárnapi Belga Nagydíj óta eltelt napokban Romain Grosjean, a Lotus versenyzője: a franciát egy futamra eltiltotta az FIA a Spában okozott durva rajtbaleset miatt, ennek ellenére jelen van az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában, az egyik legnagyobb múltú helyszínen, ahol mindig minden pilóta versenyezni és természetesen győzni akar.

Grosjean mozgástere korlátozott az Autodromo Nazionale paddockjában, a Lotus ugyanis igyekszik védeni az újságírók és tévések hadától. A 26 esztendős pilóta a mérnökök motorhome-ja és a pitwall között ingázik: a médiamunkások által is látogatott létesítményeknek a közelébe sem engedik, csak néhány kiválasztott sajtóorgánumnak nyilatkozhatott, ezen csemegézett a teljes sajtóközpont.

„Nem túl örömteli dolog Monzában jönni úgy, hogy nem versenyezhetsz” – mondta a francia. „Közös döntés volt, hogy eljövök. Egy csapat vagyunk, a jó és rossz időkben is kitartunk egymás mellett. A csapat sem és én sem kérdeztem, hogy itt leszek-e Monzában, teljesen természetes volt, hogy igen.”

A tavalyi GP2-bajnok – aki olyan súlyos büntetést kapott vétségéért, amilyenre közel két évtizede nem volt példa a száguldó cirkuszban – méltatta a Lotust, amely elmondása szerint ’lenyűgöző támogatásban’ részesítette a Belga nagydíj óta eltelt napokban, ugyanakkor elmondta: igyekszik tanácsokkal segíteni a helyére beugró teszt- és tartalékpilótát, Jerome d’Ambrosiót.

Mit mond az eltiltott pilóta helyettese az időmérő után?

Jerome d’Ambrosio, az eltiltott Grosjeant helyettesítő belga a 16. pozícióban zárta az Olasz Nagydíj időmérő edzését, a rajtrácson azonban a 15. helyet foglalhatja el, köszönhetően annak, hogy a 12. időt repesztő Pastor Maldonadót a Spában történt incidensekért 10 rajtpozíciós büntetéssel sújtották. „A Q2-ig eljutottam ugyan, de sajnos a második és a harmadik szektorokban már tegnap is szenvedtem. A Kimihez viszonyított lemaradásom 60-70 százaléka ebből származik. Eddig egyébként nem alakul annyira rosszul ez a hétvége” – fogalmazott a tavaly Virgin-színekben versenyző pilóta, aki a Q2-ben közel 0,7 másodpercet kapott az időmérőt végül a 8. helyen záró, a rajtrácson viszont Paul Di Resta rajtbüntetéséből profitálva a 7. pozícióba előlépő Kimi Räikkönentől.

"Érdekes azt is megfigyelni, hogyan dolgozik a csapattársam, Kimi Räikkönen” – mondta Grosjean. „Az edzések során ezt vettem szemügyre és máris találtam néhány olyan dolgot, amelyeket Szingapúrban mindenképpen ki akarok próbálni.”

Mint a francia rámutatott, nem tartja igazságtalannak az FIA által kiszabott büntetést: „Súlyos, de elfogadom. Nagyon remélem, hogy okulok majd ebből. Úgy gondolom, hogy felül kell vizsgálnunk bizonyos dolgokat, át kell dolgoznunk a hétvégéinket és jobban oda kell figyelnem, jobban fel kell készülnünk a rajtokra. Nagy hiba lenne, ha mindent eldobnák és újrakezdenénk az egészet.

Fontos megjegyezni a Grosjean-üggyel kapcsolatban, hogy az FIA versenybírósága – bár hivatalosan nem kommunikálták – minden bizonnyal a francia sofőr ’előéletét’ is figyelembe vette az eltiltással kapcsolatos döntés meghozatalakor: a Lotus pilótája idén összesen hét alkalommal keveredett valamilyen incidensbe a rajtoknál. A gall Spában természetesen hideget-meleget egyaránt kapott a versenyzőtársaktól, de vannak, akik még mindig nem nyugodtak bele az ügybe. 

„Meglepődtem, hogy csak egy versenytől tiltották el” – mondta a Sauber versenyzője, Kamui Kobayashi. „Arra számítottam, hogy több futamtól tiltják el. Az idei futamok közel felén okozott valamiféle kalamajkát, ami szerintem túlságosan sok. Háromszor én is érintett voltam ezekben, ráadásul úgy, hogy nem is tehettem semmiről. Ez a srác mindig ütközik valakivel.”

Kobayashi - utalva a másik notórius incidens-főszereplőre, a Williams színeit képviselő Pastor Maldonadóra is – hangsúlyozta: „Miért akarnak ezek a srácok az első kanyarbam vagy a futam elején kiesni? Miért vállalnak túl sok kockázatot? A verseny hosszú és soha nem tudjuk, hogy mi történik. Meglepő, hogy ennyire sürgetik a dolgokat. Grosjean példát vehetne a csapattársáról, Räikkönenről, aki soha nem kockáztat a futam elején és gyakran feltűnik a dobogón. Remélem, hogy tanul tőle valamit.”

 Grosjean egyébként biztos benne, hogy Szingapúrban visszatérhet az E20-as Lotus volánja mögé, s akárcsak Spában, közvetlenül a büntetés bejelentése után, Eric Boullier csapatfőnök is újfent megerősítette, hogy a francia visszafoglalhatja a helyét. A szakember az általa menedzselt pilóta jövőjével kapcsolatban elmondta: „Velünk lesz jövőre is, és utána még utána sokáig.”

 12 futam után Grosjean az egyéni tabella 8. helyén állomásozik, míg márkatársa, Kimi Räikkönen 131 egységgel a 4. pozíciót foglalja el.

 

 

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!